سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیرحسین صدیق این روزها با فیلم سینمایی "آشوب " به سینماها آمده است. او در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: به‌تازگی مستندی درباره شهر اصفهان ساختم که در هفته فرهنگی اصفهان از تلویزیون پخش شد. فیلم سینمایی "بیست‌ویک روز بعد" کار محمدرضا خردمندان را آماده اکران دارم و فیلم "ماه در مه" به کارگردانی علیرضا روشن را نیز آماده دارم.

وی ادامه داد: قرار بود در تلویزیون فصل دوم برنامه "کتاب‌باز" را شروع کنیم ولی متأسفانه نشد و این اتفاق رخ نداد. نکته جالب این موضوع هم این است که همه علاقه‌مند بودند که این برنامه ادامه پیدا کند. هم‌گروه سازنده، هم مخاطبان ولی شبکه این اجازه را نداد و باید درباره ادامه ساخت آن تصمیم گرفته شود.

صدیق افزود: بعد از مدت‌ها به همت دکتر کرمی مدیر سابق شبکه نسیم این اتفاق در حوزه کتاب رخ داد و برنامه‌ای در این حوزه تولید شد ولی الآن نمی‌دانم که چرا جلوی آن گرفته‌ شده است. بااینکه برنامه تأثیر خودش را داشت و مردم این روزها سراغ برنامه را می‌گیرند و حتی به هوای این برنامه کتاب می‌خواندند ولی متأسفانه جلوی آن گرفته شد و در همان فصل اول خاتمه یافت. متأسفانه بحث کتاب و فرهنگ همواره مهجور است و ازاینجایی‌که حوزه کتاب، حوزه پول‌سازی نیست و نمی‌تواند برای خود حامی مالی پیدا کند، از این نظر برای تلویزیون جذاب نیست. مثل همیشه که همه بلاها سر حوزه فرهنگ می‌آید این بار نیز گریبان برنامه "کتاب‌باز " را گرفت.

این بازیگر درباره حضور در فیلم "آشوب " نیز بیان کرد: "آشوب " متعلق به دو سال پیش است و بازیگران زیادی هم در آن حضور دارند که هرکدام عهده‌دار نقشی کوتاه هستند. پروژه بسیار خوبی بود و از همان ابتدا نیز تکلیف مالی فیلم مشخص بود و مانند سایر کارها نبود که ماه‌ها به دنبال دریافت طلبمان باشیم. فقط کمی مدت‌زمان اکران آن طولانی شد که فکر می‌کنم این به دلیل تولید یک مینی سریال از این فیلم باشد.

صدیق ادامه داد: فیلم فضای شادی دارد که درعین‌حال بسیار حرف برای گفتن دارد و تنها در این قالب می‌شد، این حرف‌ها را گفت. امیدوارم که مردم هم نکته این حرف‌ها را بگیرند. فیلم درباره تاریخ معاصر کشور است و قطعاً برای مخاطب جذاب خواهد بود.

بازیگر "مربای شیرین" درباره نقش خود و ویژگی آن نیز گفت: من در این فیلم نقش یکی از دوستان آشوب (کوروش تهامی) را ایفا می‌کنم که از دوستان دوره کودکی اوست و در طی دوره‌های مختلف سیاسی همراه او رشد کرده است. از آن دست کاراکترهایی است که با هر چیزی به‌ راحتی کنار نمی‌آید و به‌راحتی در جامعه رشد نمی‌کند و به همین دلیل هم به‌جایی نمی‌رسد. درواقع مقایسه‌ای است که درباره زندگی آدم‌ها و روش آن‌ها برای رشدشان در اجتماع دیده می‌شود، اینکه هر کسی چه راهی را برای پیشرفت انتخاب می‌کند و در نهایت به چه سرانجامی می‌رسد. شخصیتی که من ایفا کردم تقریباً شبیه به کاراکتر واقعی خودم است که وسواسی است و به‌راحتی با هر چیزی کنار نمی‌آید (با خنده).

کانال تلگرامی بازیگر "کتابخانه هدهد" خود تبدیل به یک کتابخانه گویا شده، اما مدتی است که این کانال نیز فعالیتش کاسته شده است، صدیق دراین‌باره توضیح داد: این اتفاق به دلیل سفرهایی است که داشتم و عمدتاً در این سفرها با مشکل نبود اینترنت مواجه بودم و امیدوارم در دولت جدید اوضاع اینترنت در شهرهای دورافتاده هم بهتر شود تا بتوان فعالیت‌های فرهنگی را در این مناطق نیز ادامه داد. به این دلایل خیلی نتوانستم کانال خودم را فعال نگه‌دارم، ولی سعی می‌کنم زنده نگهش دارم.

 وی درباره تولید مستند اصفهان نیز گفت: هفته اول اردیبهشت هفته اصفهان بود و ما نیز برای این هفته یک مستند ساختیم که کار و از تلویزیون پخش شد. برنامه درباره تاریخ و فرهنگ اصفهان بود و تلاش کردیم در آن به‌نوعی دیگر به شهر اصفهان نگاه کنیم. درواقع ما در این برنامه به اتفاقات جدید شهر پرداختیم و تلاشی که مردم برای شاداب وزنده نگه‌داشتن شهر پس از خشک شدن زاینده‌رود و آینده آن دارند.

صدیق در ادامه درباره تولید و حمایت از چنین برنامه‌هایی و همچنین تأثیری که این برنامه‌ها در عرصه گردشگری دارند اظهار کرد: ساخت چنین برنامه‌هایی احتیاج به یک حمایت جدی دارد. ما برای تولید این برنامه از سوی شهرداری استان‌ها باید حمایت شویم و خوشبختانه این اتفاق از سوی شهرداری اصفهان رقم خورد و در این امر بسیار با ما همراه شد و توانستیم این مستند را به سرانجام برسانیم. شهرهای دیگر نیز هرکدام هفته فرهنگی مختص به خود رادارند و شاید مردم از این موضوع اطلاعی نداشته باشند و با ساخت این دست مستندها شهرهای مختلف به مردم معرفی و باعث می‌شود تا آن‌ها بافرهنگ و آداب‌ورسوم و چشم‌انداز شهرهای مختلف کشور آشنا شوند. به نظرم تولید چنین برنامه‌هایی بسیار لازم است، چراکه باعث شناسایی و همچنین جذب توریسم داخلی می‌شود و این به گردشگری رونق می‌بخشد.

این بازیگر همچنین درباره دلایل عدم حضورش در عرصه تئاتر نیز بیان کرد: در عرصه تئاتر پیشنهاد‌های بسیاری دارم، ولی به دلیل مشغله‌های خودم و دوری از شهر نمی‌توانم این کار را انجام دهم، چرا که تئاتر بحث بسیار جدی است و مخاطب کار را می‌خواهد ببیند و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرد؛ بنابراین من به دلیل مسائل و مشکلات خودم نمی‌توانم بپذیرم درحالی‌که بسیار دوست دارم این کار را انجام دهم و ضروری است که تئاتر کارکنم ولی تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در خاتمه گفت: برای حضور در دو سریال صحبت‌هایی شده که یکی سریال است و دیگری مینی سریال که هنوز قطعی نشده و مشغول مذاکره و رایزنی هستیم.