سرویس سینمایی هنرآنلاین: این روزها فیلم سینمایی "گشت 2" ساخته سعید سهیلی که جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های یک دهه اخیر سینما محسوب می‌شود، با حواشی بسیاری مواجه شده است.

حواشی "گشت 2" که ادامه‌ فیلم "گشت ارشاد" سهیلی است، از همان زمان حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شکل گرفت. گروهی معتقد بودند که این فیلم نباید در جشنواره فیلم فجر حضور می یافت و گروهی دیگر نیز از این فیلم استقبال کردند.

هرچند "گشت 2" در جشنواره فیلم فجر موفق به جلب نظر داوران نشد، اما در زمان اکران با فروش بسیار خوبی مواجه شد و استقبال از این فیلم که در اواخر اسفند ماه به اکران عمومی درآمد همچنان ادامه دارد.

داستان این قسمت پنج سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که حسن و عباس از زندان آزاد می‌شوند و عطا هم از کما بیرون می‌آید زنده می‌ماند و گروه قدیمی دوباره تشکیل می‌شوند. عباس و حسن و عطا مدتی نیز دنبال کار می‌گردند اما موفق نمی‌شوند و تصمیم می‌گیرند مسیر گذشته اشان را پیش ببرند و اتفاقات "گشت 2" از همین‌جا آغاز می‌شود.

در حالی که فیلم هنوز در برخی از سالن‌های سینمایی روی پرده است، چند روزی است نسخه قاچاق آن نیز وارد بازار شده است تا حاشیه های این فیلم در روزهای گذشته، افزایش یابد.

سهیلی معتقد است، نسخه قاچاق شده همان کپی فیلمی است که به اداره بازرگانی صداوسیما جهت بازبینی فیلم، برای گرفتن تیزر داده شده بود. در واقع "واحد بازرگانی صداوسیما" وظیفه دارد تا فیلم‌هایی که متقاضی تبلیغات تلویزیونی هستند را مورد بازبینی قرار بدهد تا تایید کند فیلم مذکور صلاحیت تبلیغ شدن را دارد و برای این کار ، صاحبان آثار موظف هستند که نسخه‌ای کامل از فیلم خود را در اختیار صداوسیما قرار دهند.

حال  بعد از این اتفاق، جامعه صنفی تهیه کنندگان با واحد بازرگانی صداوسیما به این توافق رسیدن که دیگر لازم نیست نسخه آثار سینمایی در واحد بازرگانی رسانه ملی بماند و تهیه کنندگانی که مایل نیستند نسخه‌ای از فیلم خود را به امانت در اختیار واحد بازرگانی صداوسیما قرار دهند، تنها کافی است در روز جلسه شورای بازبینی نسخه‌ای از فیلم را برای نمایش همراه خود بیاورند.

همچنین خانه سینما نیز وارد این ماجرا شده و قرار است پیگیر این موضوع و قاچاق فیلم‌ها باشد.

در حالی که این روزها "گشت 2" به فروش 20 میلیاردی خود نزدیک می‌شود و بازیگران و سینماگران بسیاری از مردم خواسته‌اند از خرید نسخه قاچاق آن خودداری کنند، تیم سازنده در یک نسخه انیمیشنی بار دیگر از مردم خواسته است از خرید نسخه قاچاق آن خودداری کنند.