به گزارش هنرآنلاین، این آیین با حضور علیرضا رضاداد دبیر سی‌اُمین جشنواره بین المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان، دکتر مهدى جمالى‌نژاد شهردار اصفهان، على قاسم‌زاده معاون فرهنگى اجتماعى شهردارى اصفهان، حبیب ایل بیگى مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابى سازمان سینمایى و جمعى از مدیران فرهنگی و هنری  اصفهان و چهره‌هاى مطرح سینمای ایران همچون مرضیه برومند، هنگامه قاضیانی، کوروش تهامی، فرشته طائرپور، فریال بهزاد، ستاره اسکندری، مرضیه محبوب و هومن برق نورد، مدیران ستاد برگزاری جشنواره، اصحاب رسانه و جمعی از علاقمندان در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

علیرضا رضاداد دبیر سی‌اُمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مراسم رونمایی از پوستر گفت: امسال به صورت مستقل و به شکل رقابتی بخش پویانمایی در جشنواره سی‌اُم برگزار خواهد شد؛ وجه تمایز دیگر تفکیک آثار کودک و نوجوان است که برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: قرار بود این مراسم زودتر از این‌ها برگزار شود ولی تداخل با برگزاری انتخابات مانع از آن شد، اکنون وارد مرحله جدیدی از تلاش و تکاپو شده‌ایم و از همه دست‌اندرکاران تدارک این جشنواره تشکر می‌کنیم.

رضاداد افزود: با توجه به وقفه یک ساله در جشنواره، همه چشم‌ها به برگزاری این دوره است که امید داریم از عهده برگزاری شایسته آن برآییم.

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یادآور شد: حضور فرزندان شهدای مدافع حرم را در این مراسم گرامی می‌داریم و خوشحالیم که آیین ما متبرک به قدوم این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه اکثر اقدامات برای برگزاری جشنواره صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هیأت‌های انتخاب در مراحل پایانی گزینش آثار برای ورود به جشنواره هستند، فیلم‌های خارجی بسته شده و بیش از نیمی از مهمانان خارجی دعوت‌ شده‌اند.

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یادآور شد: امروز با رونمایی از پوستر جشنواره به استقبال آن می‌رویم و در سه روز آینده شاهد اطلاع‌رسانی برگزاری جشنواره در اصفهان خواهیم بود.

رضاداد تصریح کرد: باشگاه اطلاع‌رسانی جشنواره تشکیل شده و همه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره کودک می‌توانند با ثبت نام در این باشگاه از برنامه‌های جشنواره مطلع شوند تا جشنواره پررونقی را از جهت استقبال مخاطبان و رضایت شرکت‌کنندگان شاهد باشیم.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته توجه خاصی به انیمیشن شده است، اذعان کرد: امسال به صورت مستقل و به شکل رقابتی بخش پویانمایی در جشنواره سی‌ام برگزار خواهد شد که امیدواریم شروع جزیان تازه‌ای را در تولید آثار پویانمایی ایجاد کند.

مرضیه برومند با اشاره به مجرى برنامه که در دهه هاى گذشته بعنوان داور در جشنواره حضور داشته و امروز اجراى برنامه را بر عهده دارد گفت: حدود ٣٠ سال پیش در جشنواره به عنوان داور حضور داشتم و امروز باعث افتخار است که داوران نوجوان و کودک جشنواره در دوره هاى گذشته به جایگاه‌ها و کسوت‌هاى خوبی رسیدند و این باعث خوشحالى من است.

کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه خوشحالم که این دوره از جشنواره در اصفهان که به واقع نصف جهان است، برگزار می‌شود، افزود: برخى از افرادى که مو سپید کرده اند به من میگویند که آثار تو را بخاطر داریم و راست میگویند، چون من چند روز دیگر وارد سن ٦٦ سالگی می‌شوم و خوشحالم همه افراد با آثار من خاطره دارند و خرسندم که از امروز به صورت رسمی کار جشنواره سی‌اُم کودکان و نوجوانان در اصفهان آغاز می‌شود.

برومند با بیان اینکه فرقى نمی‌کند چه کسانى مسئولیت دارند بلکه باید به مثابه حضور در یک مسابقه دو امدادى عمل کرد، بیان کرد: افرادى می‌روند و جاى خود را به یک تیم تازه نفس مى‌دهند و امروز همه ما در دوى امدادی شرکت می‌کنیم و باید به صورت امدادی به داد فرهنگ برسیم و امیدوارم همه تلاش ها صورت بگیرد تا فرهنگ سرپا بماند و از همه مردم و مسئولان فرهنگی اصفهان تشکر می‌کنم و آرزو دارم جشنواره موفق و خوبی برگزار شود.

برومند در پایان سخنانش با بوسه بر کتاب قرآنى که روى تریبون قرار داشت گفت: با افتخار به کتاب قرآن بوسه می‌زنم و امیدوارم جشنواره‌اى پرشور و موفق را در شهر زیباى اصفهان برگزار کنیم.

همچنین علی قاسم‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در آیین رونمایی پوستر گفت: در طول سال‌های گذشته جشنواره کودک و زاینده رود همواره اهل فرهنگ اصفهان را آزار داد و همواره آرزومند مانایی رودخانه زاینده رود و جشنواره کودک در اصفهان بودیم.

وی اضافه کرد: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منشأ تحول و پویایی است که امیدواریم این جشنواره در اصفهان پایدار بماند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه پیمان‌نامه‌ای ٥ ساله بسته شده است و امیدواریم این جشنواره در اصفهان مانا باشد، گفت: باید فرهنگ و هنر را جدا از سیاست ببینیم و ما علاقمندیم جشنواره امسال متفاوت و با خلاقیت و همراه با اتفاقات نو برگزار شود.

در پایان مراسم رونمایى از پوستر که طراحی آن  را مرضیه سرمشقی بر عهده داشت، در  حضور مهمانان، مدیران و هنرمندان و همچنین جمعى از فرزندان شهداى مدافع حرم برگزار شد و حاضران با عکس یادگارى مراسم را به پایان رساندند.

سى‌اُمین جشنواره بین المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان از ٩ تا ١٥ تیر در اصفهان برگزار مى‌شود.