سرویس سینمایی هنرآنلاین: این روزها فیلم سینمایی "ویلایی‌ها" به کارگردانی منیر قیدی بر روی پرده سینماهاست. فیلمی که در بستر جنگ می‌گذرد اما جنسی زنانه دارد.

منیر قیدی بعد از سال‌ها حضور در عرصه‌های گوناگون سینما، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با ساخت فیلم "ویلایی‌ها" اولین فیلم بلندسینمایی خود را در ژانر جنگ و دفاع مقدس روانه پرده نقره‌ای کرد.

فیلم درباره زنانی است که همسران یا فرزندان‌شان جزو فرماندهان سپاه و ارتش در سال 65 هستند. درست در بحبوحه جنگ مادربزرگی نوه‌هایش را به این منطقه مسکونی می‌آورد تا بتوانند پدرشان را بعد از مدت‌ها ببینند، اما همسر فرمانده جزو کسانی است که می‌خواهد فرزندانش را از این جنگ خانمان‌سوز دور نگه دارد. تقابل این مادر شوهر و عروس و ماشینی که هر بار با آمدنش استرس و اضطراب عجیبی را به این زنان وارد می‌کند، داستان "ویلایی‌ها" را شکل می‌دهد.

اما دیدن فیلمی جنگی از جنس زنان برای کسانی که عادت به دیدن فیلم‌های جنگی از نگاه مردان دارند کاملا متفاوت است. این فیلم را باید دید و باید خود را جای تک تک زنان و فرزندانی گذاشت که روزگارشان را با این ترس‌ها سپری کردند.

این روزها بخش‌هایی از  پشت صحنه فیلم" ویلایی‌ها" که کمتر از 20 روز است بر پرده سینماهاست منتشر شده است.

در این فیلم که نامزد دریافت جوایز بسیاری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد و تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین جلوه‌های بصری و جایزه استعداد درخشان را از آن خود کرد ثریا قاسمی، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، علی شادمان، گیتی قاسمی و بسیاری دیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.