سرویس سینمایی هنرآنلاین: کسانی که مشتاق دیدن مجموعه گفت‌وگوهای الیور استون سینماگر آمریکایی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستند، خیلی لازم نیست منتظر بمانند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، شبکه شوتایم دوشنبه شب اعلام کرد حق پخش تلویزیونی این گفت‌وگوهای را کسب کرده است و اواخر بهار و در ماه ژوئن برای چهار شب پیاپی آن را پخش می‌کند.

کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار اوایل سال 2016 در چهار نوبت جداگانه با پوتین دیدار کرد. این یک موفقیت بزرگ هم برای استون و هم برای شوتایم است، چرا که تقریباً تمام رسانه‌های خبری به دنبال انتشار گزارش‌ها درمورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته از طریق هک و نفوذ سایبری به دنبال گفت‌وگو با پوتین بودند.

استون گفت: اگر پوتین دشمن بزرگ ایالات متحده است، پس ما حداقل باید سعی کنیم او را بفهمیم.

برای اولین بار نیست که استون در کنار یک رهبر جهانی مقابل دوربین می‌نشیند. او پیش از این در مستندهای "فرمانده: در جستجوی فیدل"، "Persona Non Grata" و "مرز جنوبی" با چهره‌هایی چون فیدل کاسترو، هوگو چاوز و بنیامین نتانیاهو مصاحبه کرده است.

استون پیش از این به سیدنی مورنینگ هرالد گفت: این یک مستند در حد جلسه پرسش و پاسخ نیست. آقای پوتین یکی از مهم‌ترین رهبران دنیاست و از آنجا که ایالات متحده او را دشمن خود – یک دشمن بزرگ - اعلام کرده است، فکر می‌کنم خیلی مهم است ما حرف‌های او را بشنویم.

اولین قسمت مجموعه گفت‌وگوها با پوتین دوشنبه 12 ژوئن روی آنتن می‌رود و شب‌های بعد در مجموع سه ساعت دیگر پخش می‌شود.

استون سال گذشته فیلم سینمایی "اسنودن" با بازی جوزف گوردون-لویت در نقش ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا را روی پرده سینماها داشت.

فیلمساز نیویورکی برای دو فیلم "جوخه" و "متولد چهارم ژوئیه" برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و با "قطار سریع‌السیر نیمه‌شب"ساخته آلن پارکر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.

"دورز"، "جی‌اف‌کی"، "آسمان و زمین"، "نیکسون"، "اسکندر"، "دبلیو" و "وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد" از دیگر ساخته‌های استون است.