سرویس سینمایی هنرآنلاین: ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم تحسین‌شده " تابستان داغ" که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: امیدواریم فیلم در تابستان اکران شود. فکر می‌کنم اکران اول یا دوم عید فطر باشد. یکی از دلایل فصل تابستان به دلیل عنوان فیلم بود و از همان ابتدا هم برنامه ما به این شکل بود که در تابستان اکران داشته باشیم چراکه احساس کردیم بهترین زمان برای این کار است.

وی در ادامه درباره تغییرات احتمالی که در نسخه اکران عمومی در فیلم ایجادشده است، گفت: نسخه اکران عمومی همان نسخه‌ای است که به جشنواره ارائه دادیم و هیچ تغییری نخواهد کرد. نسخه‌ای که اعتقاد داشتیم درست و خوب است را به جشنواره ارسال کردیم و به همین دلیل نسخه اکران عمومی هم‌تغییر نخواهد کرد.

این فیلم‌ساز جوان همچنین با اشاره به معرفی فیلم در جشنواره‌های خارجی و تأثیر برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در کشور اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره فیلم فجر امسال با توجه به این چند روزی که از آن می‌گذرد، نسبت به سال گذشته خیلی حرکت رو به جلویی داشت و نظم خاصی در آن حکم فرماست و به‌نوعی همه‌چیز مدیریت می‌شود و خیلی آدم‌های بی‌ربط در جشنواره حضور ندارند.

ایرج زاد ادامه داد: ما در جشنواره امسال "تابستان داغ " را در بخش بازار ارائه کردیم که یک سئانس در این بخش اکران داشت و به‌واسطه برگزاری جشنواره تعامل خوبی بین مدیران و نمایندگان فستیوال‌های مختلف با هنرمندان داخلی ایجادشده و علاوه بر این فیلم‌های خارجی خوبی در جشنواره به نمایش درامدند که اتفاق خوبی رقم خورده است.

وی درباره اولین حضور جهانی فیلم در خارج از کشور عنوان کرد: اولین حضور جدی ما از بازار جشنواره فیلم کن خواهد بود و شروع معرفی فیلم و کارهای پخش بین‌الملل از آنجا آغاز خواهد شد.

ایرج زاد همچنین درباره فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: تمام تلاشم این است که بتوانم به‌زودی فیلم دومم را بسازم، اما هنوز چیزی قطعی نشده چرا که به‌موازات، درگیر کارهای بخش بین‌الملل و اکران داخلی "تابستان داغ " هستم. در حال حاضر یکسری قصه داریم که هنوز به جمع‌بندی واحدی درباره آن‌ها نرسیدیم و عجله‌ای هم برای آن ندارم، تنها امیدوارم بتوانم کار را به‌گونه‌ای شروع کنم که به جشنواره سی و ششم فیلم فجر برسد.