سرویس سینمایی هنرآنلاین: اوما تورمن ریاست داوران بخش نوعی نگاه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن را به عهده دارد.

برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای گفتند: بازیگر آمریکایی در دوران کاری خود که بیش از 20 سال است ادامه دارد، انتخاب‌های جسورانه‌ای داشته است... زنی که همنام الهه زیبایی و نور هندوهاست، قطعاً وارد پانتئون بزرگان سینما شده است...

تورمن در "داستان عامه‌پسند" به کارگردانی کوئنتین تارانتینو که در 1994 برنده جایزه نخل طلای کن شد، همین طور دو فیلم "بیل را بکش" که هر دو در کن روی پرده رفتند، نقش‌آفرینی‌های قابل توجه داشت. او برای "داستان عامه‌پسند" نامزد اسکار شد.

تورمن تاکنون با تعدادی از سینماگران مؤلف شامل اندرو نیکول ("گاتاکا")، وودی آلن ("شیرین و دوست‌داشتنی")، رولند جافی ("Vatel") و لارس فون تریر ("Nymphomaniac") کار کرده است.

او قرار است در فیلم بعدی فون تریر به نام "خانه‌ای که جک ساخت" هم بازی کند و در آن فیلم با مت دیلن و برونو گانتس همبازی می‌شود.

تورمن در 2011 یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به ریاست رابرت دنیرو بود.

بخش نوعی نگاه به استعدادهای نو اختصاص دارد. امسال فیلم "لِرد" (Dregs) به کارگردانی محمد رسول‌اف از ایران در این بخش رقابت می‌کند. برندگان جوایز بخش نوعی نگاه 27 مه معرفی می‌شوند.

پدرو آلمودوار کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسپانیایی ریاست داوران بخش مسابقه اصلی هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن را به عهده دارد که 17 تا 28 مه برگزار می‌شود. مونیکا بلوچی بازیگر ایتالیایی مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه است.