سرویس سینمایی هنرآنلاین: رضا ناجی بازیگر که این روزها سریال "دیوار به دیوار" را از شبکه سه سیما در حال پخش دارد، به زودی با فیلم "نهنگ عنبر، سلکشن رویا" به سینماها می‌آید.

او به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من در سریال "دیوار به دیوار" نقش یک وکیل منفعت طلب را بازی می‌کنم که به نفع خودش وارد این ماجرا می‌شود. تاکنون نزدیک به 25 قسمت از فیلمبرداری این سریال باقی مانده است، اما از آنجایی که خانم گوهرخیراندیش سر فیلمبرداری به مشکل برخوردند و فعلا امکان حضور ندارند تا زمان بهبود ایشان گروه در حال رج زنی هستند.

بازیگر "بچه‌های آسمان" درباره سایر فعالیت‌های خود نیز بیان کرد: فیلم سینمایی "نهنگ عنبر، سلکشن رویا" به کارگردانی سامان مقدم در اکران دوم نوروز قرار گرفته و روی پرده سینماها خواهد رفت. غیر از این فیلم چند فیلم دیگر به نام‌های "پا تو کفش من نکن"، "گاراژ 888" و "ماشین قشنگم" و فیلم "نیوکاسل" محسن قصابیان را نیز آماده دارم و علاوه بر این‌ها فیلم سینمایی "چهل کچل" را هم آماده اکران دارم که از زمان اکران این فیلم‌ها اطلاعی ندارم.

ناجی درادامه به دلایل عدم حضورش در تلویزیون اشاره کرد و افزود: من تلویزیون را بسیار دوست دارم چرا که  بازیگر را به خوبی معرفی می‌کند، اما به نظر من بازیگر نباید زیاد دیده شود، چرا که از چشم مخاطب می‌افتد. فکر می‌کنم اگر سالی یک سریال بازی کنم خیلی بهتر است تا این که دائما بخواهم در تلویزیون حضور داشته باشم.

این بازیگر پیشکسوت که سابقه دریافت خرس نقره‌ای جشنواره برلین را در کارنامه خود دارد، درباره جایگاه سینمای ایران در جهان گفت: سینمای ما الان در دنیا شناخته شده است، اما این تعداد بسیار اندک است و با یکی دو جایزه اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، حال سینمای ما مصداق این ضرب المثل است که با یک گل بهار نمی‌شود. باید نویسندگان و کارگردانان فیلم‌های خوب بسازند و دولت نیز از آنها حمایت کند تا سینمای ایران بیش از پیش در دنیا مطرح شود.

 وی همچنین درباره حال و روز سینمای ایران بیان کرد: اگر گفتم حال سینما خوب است، باور نکنید.  مادامی که فیلمنامه‌های خوب نوشته نشود و  آنچه مردم می‌خواهند ساخته نشود، نمی‌توان گفت حال سینما خوب است. من فیلم "نهنگ عنبر" را داشتم و فروش خیلی خوبی هم داشت، اما اجازه حضور در جشنواره فیلم فجر را به این فیلم ندادند، در حالی که به نظرمن باید در  جشنواره نظر همه مخاطبان را در نظر گرفت و از تمام ژانرها حمایت کرد تا سینمای ایران در تمام زمینه‌ها در دنیا مطرح شود.

ناجی در خاتمه بیان کرد: ما پیشکسوت سینما هستیم و بزرگترین جوایز را برای سینما به ارمغان آوردیم، اما حتی در زمان جشنواره امکانات خوبی در اختیار ما نگذاشتند. امیدوارم مسئولین دست هنرمندان پیشکسوت را بگیرند و از آن ها عیادت کنند و حالشان را بپرسند و بازیگران پیشکسوت را به دست فراموشی نسپارند.