سرویس سینمایی هنرآنلاین: سالن سینمایی مجموعه فرهنگی ورزشی دزاشیب امشب 24 فروردین ماه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان سینمایی و همچنین عوامل فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" به شکل رسمی افتتاح می‌شود.

علی قیس بهره‌بردار این سالن سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سالن گفت: سالن سینمای دزاشیب در مجموعه فرهنگی ورزشی دزاشیب واقع شده است. عملیات اجرایی این مجموعه از سال 84 آغاز شد و تا سال گذشته عملیات ساخت و احداث این مجموعه ادامه یافت و درنهایت مجموعه سال قبل به بهره‌برداری رسید و سینمای این مجموعه نیز با اکران فیلم "ماجرای نیمروز" به جمع سینماهای تهران پیوست.

وی افزود: زیربنای این مجموعه حدود 6.300 مترمربع است و در 7 طبقه (سه‌طبقه روی زمین، همکف و سه‌طبقه زیرزمین و در قسمت غربی ساختمان، پارکینگ مجزا اجرا شده است. مجموعه فوق شامل سالن ایروبیک و بدن‌سازی، سالن فوتسال، سالن آمفی تئاتر، استخر، سونا، جکوزی و ... می‌شود، که سالن و محوطه سینمایی آن 600 مترمربع مساحت دارد و با حدود 300 صندلی از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است.

علی قیس

این سینمادار در ادامه درباره هزینه‌های ساخت و احداث این سالن سینمایی بیان کرد: هزینه اولیه سالن توسط شهرداری تأمین شده و تجهیز این سالن نیز توسط ما و موسسه سینما شهر انجام گرفته است. تمام امکانات ما کامل است و از نظر نور و صدا بالاترین کیفیت را انتخاب کردیم که تنها در این بخش 200 میلیون تومان هزینه صرف شده است و همه چیز در حد استاندارد است.

قیس درباره امکانات و ظرفیت این سالن سینمایی اظهار کرد: این سالن ظرفیت حضور 300 نفر را داراست و مجهز به سیستم دیجیتال است و فیلم‌های سینمایی روز را به نمایش می‌گذارد. از نظر درجه کیفی این سالن ممتاز شناخته شده و سعی شد تا همه امکانات این سالن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که اهالی این منطقه از تهران، دسترسی به سالن سینمایی نداشتند احداث این مجموعه فرهنگی اتفاق خوبی است و می‌تواند کمک بسیار خوبی به اهالی اینجا باشد تا از دیدن فیلم‌های روز سینمای ایران بی‌بهره نمانند.

سینما دزاشیب

این بهره‌بردار در خصوص سئانس‌های این سالن نیز گفت: ما برای سئانس‌های این سالن در طی روز 7 سئانس در نظر گرفتیم که صبح‌ها با تخفیف 50 درصدی به آموزش‌وپرورش برای نمایش فیلم‌های سینمای کودک اختصاص یافته و آخرین سئانس ما نیز ساعت 12 تا 2 نیمه‌شب خواهد بود که سئانس ویژه ماست. صبح روز جمعه را نیز برای نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه در نظر گرفتیم که در صورت زیاد بودن متقاضی به سئانس این گروه نیز افزوده خواهد شد. در حقیقت ما تمام گروه‌های سنی را مخاطب هدف قرار دادیم و تلاش می‌کنیم تا برای تمام گروه‌های سنی با ذائقه‌های مختلف فیلمی برای نمایش داشته باشیم.

وی در ادامه به قیمت بلیت‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که درجه کیفی سینما ممتاز شناخته شده است، بلیت سینما طبق تعرفه 10 هزار تومان تعیین شده و سه‌شنبه‌ها نیز نیم‌بها خواهد بود.

قیس درباره انتخاب فیلم "ماجرای نیمروز" و سایر فیلم‌هایی که در این سالن به نمایش درمی‌آیند اظهار کرد: اولین فیلمی که در این سالن به نمایش درمی‌آید، فیلم "ماجرای نیمروز" است که یک فیلم ارزشی و خوش‌ساخت است و دارای ویژگی‌های خاصی است. ضمن این که فیلم برگزیده جشنواره سی و پنجم نیز بوده است. در حال حاضر علاوه بر این فیلم ما دو فیلم "گشت 2 " و "خوب، بد، جلف" را نیز برای اکران در نظر گرفتیم که برای هر فیلم دو سئانس انتخاب شده است همچنین فیلم سینمایی "مبارک" برای گروه سنی کودک و نوجوان به روی پرده می‌رود.

 

این سینمادار در خصوص تأثیر افزایش سالن‌های سینمایی در جذب مخاطب نیز عنوان کرد: از آنجایی که فروش این روزهای سینما عالی است، با توجه به موقعیت مکانی این سالن و بکر بودن آن فکر می‌کنم با استقبال خوبی روبه‌رو خواهیم شد و حتی در فاصله زمانی کوتاه برای پذیرش افراد دچار کمبود جا نیز خواهیم بود و این سالن قطعاً در آینده‌ای نزدیک به یکی از سالن‌های موفق این روزها بدل خواهد شد، چرا که متقاضی سینما رو این روزها بیشتر شده و تعداد فیلم‌ها افزایش یافته است و کیفیت آثار نیز بالا رفته و همین عامل نیز موجب شده تا سینماداران با بحران فضای نمایش روبه‌رو باشند و امیدوارم به مرور همه بتوانند از این مکان‌های تفریحی استفاده کنند.

سینما دزاشیب

وی در خاتمه اظهار کرد: ما این اتفاق را مدیون همکاری دوستانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخص آقای فرجی و همچنین مدیریت سازمان سینمایی و آقای مسچی هستیم و امیدوارم که روند تأسیس سالن‌های سینمایی ادامه یابد، چرا که هرچقدر به سالن‌های سینمایی افزوده شود باز هم کم است و کشور به این سالن‌ها نیازمند است.

مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای دزاشیب در خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی مهر، کوچه مهر دوم واقع شده است.