به گزارش هنرآنلاین، نکوداشت زنده‌یاد مسعود معصومی از پیشکسوتان و بنیانگذاران عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ایران با حضور پروانه معصومی، همسر سابق وی در اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی برگزار می‌شود.

مسعود معصومی 12 اسفندماه 1395 درگذشت و این جشنواره مراسم نکوداشتی را در عسلویه پیش‌بینی کرده است.

در این مراسم نکوداشت که با حضور پروانه معصومی، همسر سابق این عکاس پیشکسوت برگزار می‌شود، سینماگران، مستندسازان، عکاسان و مدیران حوزه‌های صنعتی، فناوری و پتروشیمی حضور خواهند داشت.

مسعود معصومی پس از تحصیل در مدرسه دولتی عکاسی مونیخ آلمان، حدود سی و چند سال قبل به ایران بازگشت و فعالیت خود را در حوزه عکاسی صنعتی - تبلیغاتی در آتلیه ‌لورکا آغاز کرد. فعالیت وی در این حوزه تا زمان درگذشت او ادامه داشته است.

همچنین زنده‌یاد معصومی به‌عنوان مدرس عکاسی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه شهید ‌بهشتی، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد به تدریس رشته‌های مختلف خبری، معماری، ‌صنعتی، تبلیغاتی مشغول بود.

کارگاه عکس لورکا در طول سال‌ها فعالیت، علاوه بر تربیت شاگردانی که امروز به عنوان اساتید حوزه عکاسی شناخته می‌شوند، آرشیو مفصلی از معماری، طبیعت و صنایع ایران ‌را در اختیار دارد.

محمود کلاری مدیر فیلمبرداری برجسته سینما بعد از درگذشت معصومی درباره‌اش نوشت: "با نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت استاد بزرگ عکاسی، مسعود معصومی را دریافت کردم، استاد معصومی از پایه‌گذاران و سردمداران عکاسی صنعتی تبلیغاتی به‌شکل حرفه‌ای و آکادمیک و بسیار علمی و تکنیکی آن در سطح استانداردهای جهانی این رشته مهم عکاسی در ایران محسوب می‌شوند، روزگاری که استاد معصومی پس از گذراندن دوره آکادمیک این رشته به ایران بازگشتند هنوز ارزش‌ها و ویژگی‌های این پدیده و کاربردهای هنری و نقش بی‌تردید آن در ارتقای سطح زیبایی‌شناختی جامعه متاسفانه  شناخته شده نبود، ولی او صبورانه و بی‌ادعا به معرفی و شناسایی و تشخیص علمی و تکنیکی به‌روز و درک اهمیت این رشته مهم عکاسی و آموزش و تربیت استعدادهای جوان مشغول شد و این مسئولیت مهم را تا پایان حیات با ارزش خود بی‌هیاهو ادامه داد، بنا بر این امروزه هر اتفاق قابل ملاحظه و با ارزشی در این عرصه بسیار مهم عکاسی شاهد هستیم، بدون استثنا مدیون اموزه‌ها و ویژگی‌های خلاقانه کارهای ارزشمند این هنرمند بزرگ است، نام و یاد و آثار او برای همیشه در تاریخ هنر این سرزمین ماندگار خواهد بود."

چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، ۹ و ۱۰ اردیبهشت به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری مراکز پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

برای اولین‌بار است که عسلویه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی و پتروشیمی خاورمیانه، میزبان برپایی یک رویداد سینمایی می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می‌شود. چهارمین دوره این رویداد سینمایی با شعار "روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی" برگزار خواهد شد.