سرویس سینمایی هنرآنلاین: کالین فارل بازیگر ایرلندی بار دیگر با یورگوس لانتیموس همکاری می‌کند و در سریالی کوتاه تولید شبکه آمازون با موضوع ماجرای ایران–کُنترا به نقش الیور نورث تفنگدار سابق ارتش ایالات متحده  ظاهر می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلمنامه را انزو میلتی و اسکات ویلسن نوشته‌اند.

سرهنگ دوم نورث (متولد 1943) که در جنگ ویتنام خدمت کرده بود، در رسوایی سیاسی ایران-کنترا در دهه 1980 در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، از کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا بود و در فروش غیرقانونی اسلحه به ایران با هدف کمک به آزادی گروگان‌های آمریکایی در لبنان نقش داشت.

گفته می‌شود نورث بخشی از نقشه را به شکلی تنظیم کرده بود که درآمد حاصل از فروش اسلحه، به شورشیان کنترا در نیکاراگوئه برسد و این در حالی بود که کنگره آمریکا تأمین بودجهٔ کنتراها از سوی دولت این کشور را ممنوع کرده بود.

نورث از 2001 تا 2016 مجری برنامه "داستان‌های جنگی با الیور نورث" در شبکه فاکس نیوز بود.

فارل و لانتیموس پیش از این در فیلم تحسین‌شده "خرچنگ" همکاری کردند که سال گذشته نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی بود. آن‌ها در فیلم "کشتن یک گوزن مقدس" هم با هم کار کرده اند که تولید آن تازه به پایان رسیده است.

فارل 40 ساله با تلویزیون ناآشنا نیست. او در فصل دوم سریال "کارآگاه واقعی" تولید شبکه اچ‌بی‌او بازی کرد.

او سال گذشته فیلم سینمایی پرفروش "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" را روی پرده سینماها داشت و تابستان امسال فیلم "فریب‌خورده" با بازی او و به کارگردانی سوفیا کوپولا اکران می‌شود. فارل همچنین قرار است در فیلم "مرکز شهر" به کارگردانی دنی گیلروی روبروی دنزل واشنگتن نقش‌آفرینی کند.

فارل در 2009 برای فیلم "در بروژ" برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد یک فیلم کمدی یا موزیکال شد. "گزارش اقلیت"، "باجه تلفن"، "اسکندر"، "دنیای نو"، "رویای کاساندرا"، "رده درمانی"، "راه بازگشت" و "یادآوری کامل" از دیگر فیلم‌های این بازیگر متولد دوبلین است.