سرویس سینمایی هنرآنلاین: داریوش اسدزاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که پیش از نوروز مهمان هنرآنلاین شد، درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مشغول نوشتن یک کتاب راجع به باغ لاله‌زار هستم. لاله‌زار در زمان فتحعلی شاه باغی در خارج از شهر بود که خود فتحعلی شاه گاهاً می‌آمد و در آن‌جا گردش می‌کرد.

وی ادامه داد: علت آن‌که به این باغ لاله‌زار می‌گفتند، روییدن گل لاله‌ در آن بود. بعدها ناصرالدین شاه این باغ را به قیمت هزار تومان فروخت و در زمان رضا شاه هم به شکل دیگری درآمد. این باغ محل زندگی خیلی از سیاست‌مدارهای معروف چون مخبرالدوله، علی‌اصغر اتابک، قائم مقام فراهانی و... بوده است. من در کتاب جدیدم که فعلاً 20 ،30 صفحه آن به نگارش درآمده، از زمان شاه طهماسب تا زمان رضاخان راجع به لاله‌زار نوشته‌ام که اواخر آن بخشی از خاطرات و دیده‌های مستند خود من همراه با عکس است.

بازیگر مجموعه "نفس شیرین" درباره نوع و نحوه جمع آوری اطلاعات این کتاب و استفاده از منابع و عکس‌های کتاب بیان کرد: بیشتر عکس‌ها  را جمع‌آوری کرده‌ام. من خودم عاشق عکسبرداری بودم و با یک دوربین آگفا قدیمی این کار را انجام می‌دادم، اما پس از مدتی به علت گرفتاری‌های زیاد آن را رها کردم. حالا برای این کتاب عکس‌ها را جمع‌آوری کردم و عکس‌های  مربوط به تئاتر متعلق به خودم است.

اسدزاده در ادامه درباره فعالیت‌های تصویری خود گفت: در سال‌ اخیر در یک سری فیلم حضور یافتم که  از جمله آن‌ها "دل دیوانه" ساخته آقای فرمان‌آرا  بود. اما الآن دیگر نمی‌توانم کار کنم و حوصله کار کردن ندارم. ترجیح می‌دهم بیشتر در خانه باشم و به مطالعه کتاب و نگارش کتابم بپردازم.

گفت‌وگوی مفصل و نوروزی داریوش اسدزاده را در ایام نوروز می‌توانید در هنرآنلاین بخوانید.