به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران سیدصادق موسوی مدیرعامل این انجمن ضمن دیدار و گفتگو با اساتید دانشکده سینما تئاتر تفلیس بر لزوم همکاری‌های آموزشی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان ایران تجربه سه دهه آموزش فیلمسازی را به عنوان یکی از غنی‌ترین پشتوانه‌های خود دارد و امروز بسیاری از سینماگران حرفه‌ای سینمای ایران از اعضای قدیمی این انجمن به شمار می‌آیند.

موسوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در فضای دانشگاهی گرجستان ادامه داد: دیدار با برجسته‌ترین اساتید دانشگاهی در رشته‌های سینما و تئاتر گرجستان فرصت خوبی است تا زمینه همکاری‌های آینده را در بخش آموزش بین دو کشور گسترش دهیم و تبادل تجربه کنیم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: با وجود چندین دانشگاه سینمایی در ایران، ما سینما را در فضا و محیط غیر‌دانشگاهی تدریس می‌کنیم و بسیاری از علاقه‌مندان سینما در ایران می‌توانند آموزش را از سنین کم و پیش از ورود به دانشگاه آغاز کنند که این یکی از شاخصه‌های انجمن سینمای جوانان ایران به‌شمار می‌رود.

در بخش دیگری از این دیدار اوتار لیتانشویلی رئیس دانشکده سینما تئاتر تفلیس با اشاره به علاقه‌مندی و شناخت خود از سینمای ایران گفت: الگوی آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران که الان با آن آشنا شدم برای من بسیار جذاب است و به نظر می‌رسد بتوانیم ورک‌شاپ‌هایی را در هر دو کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: نه تنها می‌توانیم برای دانشجویان و هنرجویان هر دو کشور کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم بلکه به نظر می‌رسد برگزاری کارگاه‌هایی برای مدرسان هر دو کشور و تبادل تجربیات این دو قشر هم می‌تواند بسیار مفید باشد و من امیدوارم به‌زودی بتوانیم این ایده‌ها را عملی کنیم.

پس از این دیدار که در محل دانشکده سینما تئاتر تفلیس انجام می‌شد فیلم‌هایی از فیلمسازان گیلانی در سینمای این دانشکده و برای علاقه‌مندان به سینمای ایران نمایش داده شد.

هفته فیلم و عکس هنرمندان انجمن سینمای جوانان گیلان از ۸ تا ۱۳ مارس برابر با ۱۹ تا ۲۳ اسفند در گرجستان برگزار می‌شود.