به گزارش هنرآنلاین، دبیر دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر، خانه سینما، کانون کارگردانان خانه سینما و انجمن عکاسان سینما در پیام‌های جداگانه کسب جایزه اسکار را به اصغر فرهادی نویسنده و کارگردان "فروشنده" تبریک گفتند.

محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و مدیرعامل موزه سینمای ایران طی پیامی موفقیت اصغر فرهادی در اکادمی اسکار را تبریک گفت.

متن پیام تبریک  محمد حیدری به اصغر فرهادی بدین شرح است: "موفقیتهای چشم گیر شما در عرصه بین المللی مایه افتخار سینمای ایران است و دریافت عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی از آکادمی اسکار نیز خبر خوش برای سینمای ایران بود. بی شک نام بلندآوازه شما مایه فخر فرهنگ ایران زمین است."

متن پیام خانه سینما نیز بدین شرح است:

"تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران  با اهدای اسکار به اصغر فرهادی مبارک باشد این ایام به زودی برای سپاس گردهم می آییم."

پیام تبریک کانون کاگردانان خانه سینما:

"هنرمند نام آشنای سینمای ایران

جناب آقای اصغر فرهادی

در آستانه بهار دریافت دومین جایزه اسکار شادی و نشاط مردم ایران و همکارانتان را افزون نمود. کانون کارگردانان سینمای ایران با افتخار این موفقیت جهانی را به شما و خانواده سینمای ایران تبریک می گوید. ما نیز چون شما باور داریم که در این دنیای پر از آشوب سینما می تواند محملی برای تقویت مشترکات انسانی باشد نه نفرت پراکنی."

تبریک انجمن عکاسان سینما به اصغر فرهادی:

"انجمن عکاسان سینمای ایران، کسب یکی از مهم ترین جوایز سینمایی سال را به اصغر فرهادی، عوامل فیلم سینمایی "فروشنده" و سینمای ایران تبریک می گوید و برای سینمای پر افتخار ایران موفقیت های بیشتر آرزومند است."

 پیام تبریک مدیرعامل خانه هنرمندان ایران:

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران طی پیامی موفقیت فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی و دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی ۲۰۱۷ را به اصغر فرهادی و همه دوستداران هنر این سرزمین تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

اصغر فرهادی یک‌بار دیگر با هنرمندی خود در عرصه بین‌المللی خوش درخشید و توانست هنر این مرز و بوم را به رخ جهانیان بکشد. موفقیت تاریخی فیلم "فروشنده" به کارگردانی هنرمند گرامی اصغر فرهادی، بی‌شک مهر تائیدی بر هویت راستین تمدن و فرهنگ این ملت بزرگ است که این روزها به واسطه برخی تبلیغات گزاف سیاسی درعرصه بین المللی با بی‌مهری مواجه شده است. این موفقیت تاریخی و افتخارآمیز را که از یک سو دل میلیون‌ها ایرانی‌ها را در گوشه و کنار دنیا شاد کرد و از سوی دیگر تصویر زیبا و راستین هنر این سرزمین را برای همگان به نمایش گذاشت، به اصغر فرهادی و همه دست اندرکاران فیلم و دوستداران و علاقه‌مندان هنر ایران زمین تبریک می‌گویم. امیدوارم این موفقیت آغازی مبارک برای موفقیت‌ها و شادکامی‌های دیگر باشد.