سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت حسابرسی پرایس‌واترهاوس‌کوپرز که 83 سال است مسئولیت نظارت بر روند رأی‌گیری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را به عهده دارد، در بیانیه‌ای رسماً به خاطر اشتباه خجالت‌آور در پایان مراسم اسکار امسال عذرخواهی کرد.

صبح دوشنبه به وقت ایران، وارن بیتی و فی داناوی در پایان مراسم بجای "مهتاب" به اشتباه "لا لا لند" را به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم اعلام کردند.

به گزارش ورایتی، در بیانیه شرکت پرایس‌واترهاوس‌کوپرز آمده است: ما صادقانه از "مهتاب"، "لا لا لند"، وارن بیتی، فی داناوی و بینندگان اسکار به خاطر اشتباهی که هنگام اعلام برنده اسکار بهترین فیلم روی داد، عذرخواهی می‌کنیم. به اعطاکنندگان جایزه، به اشتباه پاکت یک بخش دیگر داده شد و وقتی متوجه این مسئله شدیم به سرعت این اشتباه را اصلاح کردیم. ما اکنون در حال تحقیق هستیم که چگونه چنین اتفاقی روی داد و عمیقاً به خاطر آن متأسفیم.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: ما قدردان متانت نامزدها، آکادمی، ای‌بی‌سی و جیمی کیمل در مواجه با این موقعیت هستیم.

این اشتباه یکی از بی‌نظم‌ترین پایان‌های مراسم اسکار را تا آنجا که به یاد می‌آید، رقم زد. ظاهراً به بیتی و داناوی پاکتی داده شد که تنها چند لحظه قبل به استناد آن اما استون به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای "لا لا لند" معرفی شد. زمانی این اشتباه رو شد که عوامل فیلم "لا لا لند" روی صحنه آمده و سخنرانی خود را شروع کرده بودند.

جردن هوروویتس تهیه‌کننده "لا لا لند" به حاضران در دالبی تیه‌تر گفت: اشتباهی پیش آمده است. "مهتاب"، شما برنده جایزه بهترین فیلم شدید.

بیتی در توضیح این گاف گفت: می‌خواهم به شما بگویم چه اتفاقی افتاد. من پاکت را باز کردم و در آن نوشته شده بود اما استون برای "لا لا لند". برای همین بود که به فی و شما خیره شدم. سعی نکردم بامزه باشم.

ظاهراً شبکه‌های اجتماعی داستان بیتی را تائید می‌کنند. تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم از جمله نیل پاتریک هریس مجری مراسم اسکار 2015 عکس‌هایی از پاکت را توئیت کردند که نشان می‌دهند نام برنده اسکار بهترین بازیگر زن در آن درج شده است.

نامزدهای درگیر ماجرا به اندازه تماشاگران گیج شدند. استون در پشت صحنه به خبرنگاران گفت که کارت بهترین بازیگر زن دست خودش بود. بری جنکینز کارگردان "مهتاب" هم در پشت صحنه گفت که به او توضیحی داده نشده است، اما بیتی بعد از مراسم کارتی را که دستش بود به او نشان داد.