سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم جوایز اسکار 2017 دوشنبه صبح به وقت ایران در دالبی تیه‌تر در لس آنجلس برگزار شد و در بخش بهترین کارگردانی جایزه اسکار به دامین شازل برای فیلم موزیکال "لا لا لند" رسید.

فیلم شازل یک ادای احترام به هالیوود و عصر طلایی موزیکال‌های آمریکایی است. رایان گاسلینگ در "لا لا لند" نقش یک پیانیست جاز و اما استون نقش یک بازیگر زن جویای نام را بازی می‌کنند. آن‌ها در لس آنجلس به هم دل می‌بازند، اما هر چه موفق‌تر می‌شوند، با دردسرهای بیشتر روبرو می‌شوند.

دنی ویلنو برای "رسیدن"، مل گیبسن برای "هکساو ریج"، کنت لونرگان برای "منچستر بای د سی" و بری جنکینز برای "مهتاب"، رقبای شازل در این بخش بودند.

شازل در شصت و نهمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا نیز برنده جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی شد.

این کارگردان جوان امسال در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هم نامزد اسکار بود. او در 2014 با "ضربه شلاق"، دومین فیلم بلند داستانی خود مورد توجه قرار گرفت. فیلم او در پنج بخش از جمله بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی برای خود شازل نامزد اسکار شد.

شازل با دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی، جوان‌ترین برنده این بخش در تاریخ جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی لقب گرفت. تا پیش از او نورمن تاروگ برای 85 سال این رکورد را در اختیار داشت. تاروگ زمانی که در 31-1930 برای فیلم "اسکیپی" برنده اسکار بهترین کارگردان شد، 32 سال و 260 روز داشت. شازل متولد 19 ژانویه 1985 است و کمتر از 40 روز از 32 سالگی او می‌گذرد.