سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "مهتاب" (Moonlight) به کارگردانی بری جنکینز فاتح سی و دومین جوایز سالانه اسپیریت شد که برندگان آن بامداد یکشنبه به وقت ایران در سانتا مونیکا معرفی شدند.

"مهتاب" که در پنج بخش نامزد شده بود در هر پنج بخش از جمله بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین کارگردان پیروز شد. این فیلم جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری را هم به خود اختصاص داد و همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود جایزه رابرت آلتمن را نیز دریافت کرد.

"مهتاب" زندگی یک مرد جوان سیاه‌پوست را از کودکی تا بزرگسالی در محله‌ای خشن در میامی دنبال می‌کند.

"مهتاب" با وجود پنج نامزدی به طور مجزا در بخش‌های بازیگری نامزد نشده بود و ماهرشالا علی و نائومی هریس که هر دو نامزد اسکار شده‌اند، از راه‌یابی به فهرست نامزدها بازماندند. این فیلم در هشت بخش شانس دریافت جوایز اسکار را دارد که برندگان آن بامداد دوشنبه به وقت ایران معرفی می‌شوند.

فیلم جنکینز برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند داستانی فیلم‌های "عزیز آمریکایی" به کارگردانی آندرا آرنولد، "منچستر بای د سی" به کارگردانی کنت لونرگان، "جکی" به کارگردانی پابلو لارین و "مزمن" (Chronic) به کارگردانی میشل فرانکو را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

Casey Affleck

کیسی افلک

در دیگر بخش‌ها، کیسی افلک برای بازی در "منچستر بای د سی" جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. او در این فیلم نقش مردی غمگین را بازی می‌کند که پس از مرگ برادر بزرگش مجبور می‌شود از پسر نوجوان او مراقبت کند.

ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی نیز برای فیلم "او" به کارگردانی پل ورهوفن برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. او در این فیلم نقش مدیر ارشد یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی را بازی می‌کند که وقتی در خانه‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، به شیوه خودش با این مسئله روبرو می‌شود.

Isabelle Huppert

ایزابل هوپر

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به بن فاستر برای "اگر از آسمان سنگ هم ببارد" رسید و مالی شانون برای "آدم‌های دیگر" جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد.

فیلم آلمانی "تونی اردمان" به کارگردانی مارن آده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را برد. "زیر سایه" به کارگردانی بابک انوری، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا، "Aquarius" ساخته کلبر مندونسا فیلیو از برزیل، "شوالیه" به کارگردانی آتینا ریچل سانگاری از یونان و "روزهای طلایی من" ساخته آرنو دپلشان از فرانسه، دیگر رقبای این بخش هستند.

"او.‌جی.: ساخت آمریکا" ساخته ازرا ادلمان نیز برنده جایزه بهترین مستند شد. این فیلم شانس اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین مستند بلند هم هست.

"ساحره" به کارگردانی رابرت ایگرز برنده بهترین فیلم بلند اول داستانی و این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه اول را هم برای ایگرز به همراه داشت.

فیلم "عزیز آمریکایی" به کارگردانی آندرا آرنولد با وجود شش نامزدی مراسم را دست خالی ترک کرد.

برندگان جوایز اسپیریت با رأی اعضای "فیلم مستقل" انتخاب می‌شوند. این جوایز از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که در ایالات متحده با بودجه کمتر از 20 میلیون دلار ساخته شده باشند.

سال گذشته "مرکز توجه" به کارگردانی تام مکارتی برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی شد و یک روز بعد اسکار بهترین فیلم را هم برد. "بردمن" در 2015 و "12 سال بردگی" در 2014 هم بعد از دریافت جایزه اسپیریت جایزه اسکار بهترین فیلم گرفتند.

فهرست برندگان سی‌ و‌ دومین دوره جوایز سالانه اسپیریت به شرح زیر است:

بهترین فیلم بلند داستانی: "مهتاب"

بهترین کارگردان: بری جنکینز، "مهتاب"

بهترین بازیگر مرد: کیسی افلک، "منچستر بای د سی"

بهترین بازیگر زن: ایزابل هوپر، "او"

بهترین بازیگر مرد مکمل: بن فاستر، "اگر از آسمان سنگ هم ببارد"

بهترین بازیگر زن مکمل: مالی شانون، "آدم‌های دیگر"

بهترین فیلمنامه: "مهتاب" نوشته بری جنکینز بر مبنای داستان تارل آلوین مکرینی

بهترین فیلمبرداری: "مهتاب"، جیمز لاکستن

بهترین تدوین: "مهتاب"، جوی مکمیلون و نت ساندرز

بهترین مستند: "او.‌جی.: ساخت آمریکا"، ازرا ادلمان

بهترین فیلم بین‌المللی: "تونی اردمان"، مارن آده (آلمان)

بهترین فیلم بلند اول داستانی: رابرت ایگرز، "ساحره"

بهترین فیلمنامه اول: رابرت ایگرز، "ساحره"

جایزه جان کاساوتیس: "Spa Night"، اندرو آن

جایزه رابرت آلتمن: "مهتاب"