سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت نتفلیکس حقوق پخش جهانی فیلم گانگستری "ایرلندی" (The Irishman) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو را به خود اختصاص داد.

به گزارش ورایتی، نتفلیکس هنوز درمورد این قرارداد اظهار نظر نکرده است، اما منابع نزدیک به پروژه این خبر را تأیید کردند.

"ایرلندی" نهمین همکاری مشترک بین اسکورسیزی و دنیرو خواهد بود. استیون زیلیان فیلمنامه را بر مبنای کتاب "شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی" (I Heard You Paint Houses) نوشته چارلز برانت که در 2004 منتشر شد، نوشته است.

داستان درباره فرانک "ایرلندی" شیران، آدمکش حرفه‌ای است که گفته می‌شود در بیش از 25 جنایت از جمله قتل جیمی هافا، رئیس اتحادیه‌های کارگری در دهه 1930 نقش داشت.

اسکورسیزی و دنیرو اولین بار در فیلم "خیابان‌های پائین شهر" (1973) همکاری کردند و این همکاری با فیلم‌های "راننده تاکسی"، "نیویورک، نیویورک"، "گاو خشمگین"، "سلطان کمدی"، "رفقای خوب"، "تنگه وحشت" و "کازینو" (1995) ادامه پیدا کرد.

انتظار می‌رود تولید "ایرلندی" سال آینده شروع شود.

خبر تولید این پروژه اولین بار در 2008 اعلام شد. آن زمان قرار بود پارامونت با همکاری ترایبکا پروداکشنز متعلق به دنیرو و شریک او جین رزنتال و سیکلیا پروداکشنز متعلق به اسکورسیزی، فیلم را تولید کنند.

"شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی" عبارتی در زبان عامیانه تبهکاران درباره قتل‌های قراردادی و پاشیدن خون روی دیوارها است. برنت کمی پیش از مرگ شیران در سال 2003 با او دوست شد. شیران نزد نویسنده اعتراف کرد که در قتل جیمی هافا نقش داشت و این کار را به دستور راسل بوفالینو، رئیس یک گروه تبهکار انجام داد. هافا در 1975 ناپدید شد و هیچ‌وقت پیدا نشد.

"ایرلندی" اولین فیلم اسکورسیزی بعد از درام تاریخی "سکوت" خواهد بود که فروش ناامیدکننده‌ای برای پارامونت داشت. این پروژه 46 میلیون دلاری از 20 ژانویه که به طور گسترده در آمریکای شمالی روی پرده رفت، تاکنون تنها هفت میلیون دلار فروخته است که شاید یکی از دلایل خروج هفته پیش براد گری از ریاست این شرکت باشد.

شرکت اس‌تی‌ایکس امسال در جشنواره فیلم کن برای کسب حقوق بین‌المللی "ایرلندی" حدود 50 میلیون دلار خرج کرد. پارامونت همچنان با پروژه همراه است و پخش فیلم در بازار آمریکای شمالی را به عهده دارد.

زیلیان یکی از فیلمنامه‌نویسان "دار و دسته نیویورکی" اسکورسیزی بود و به توصیه او فیلمنامه "فهرست شیندلر" را برای استیون اسپیلبرگ نوشت و برای آن برنده جایزه اسکار شد. "فهرست شیندلر" را ابتدا قرار بود اسکورسیزی بسازد، اما پروژه را واگذر و به جای آن دنیرو را در "تنگه وحشت" کارگردانی کرد.

اسکورسیزی سال 2007 برای فیلم "مردگان" برنده اسکار شد. دنیرو تاکنون شش بار نامزد اسکار بوده و با فیلم‌های "پدرخوانده 2" و "گاو خشمگین" برنده شده است.