به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، فاطمه معتمد آریا بازیگر محبوب سینمای ایران به همراه سام قریبیان بازیگر و کارگردان به عنوان میهمانان ویژه در جشنواره فیلم عصر حضور خواهند داشت.

فاطمه معتمدآریا (متولد آبان ۱۳۴۰ در تهران) از بازیگران سینمای ایران که در فیلم‌های کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد و بهمن فرمان‌آرا بازی کرده و بازی او بارها مورد توجه و تحسین قرار گرفته‌است.

معتمدآریا در سال ۱۳۵۳ وارد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد. شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعهٔ مدرسه موش‌ها در سال ۱۳۶۰ بود. سرانجام با فیلم جدال در ۱۳۶۴ وارد سینمای حرفه‌ای شد. پس از آن و در سال ۱۳۶۵ به بازی در فیلمهای جهیزیه ای برای رباب، تحفه‌ها پرداخت.

وی ضمن ا ینکه تاکنون بیش از 72 فیلم، سریال، تئاتر و کار عروسکی را به عنوان بازیگر در کارنامه خود به ثبت رسانده، بیش از 9 جوایز نیز از جشنواره های معتبر بین المللی کسب نموده است.

سام قریبیان (متولد ۱۳۵۷ تهران) بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. در سال ۱۳۷۶ برای به عنوان مجری تلویزیون شروع به فعالیت کرد.

قریبیان برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم گناهکاران از جشنواره لوسرن سوئیس است. او همچنین به عنوان استاد مهمان در دانشگاه سینما تئاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول است. وی برای فیلم‌نامه فیلم گناهکاران، کاندید دریافت سیمرغ بلورین از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

وی سریال عالیجناب را به عنوان کارگردان و فیلمهای نیمرخ‌ها، خط ویژه، لاله، گناهکاران، قانون، ترانزیت، شکار خاموش،

جدال در تاسوکی و گردباد به عنوان بازیگر در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

در بخش مسابقه این جشنواره 17 فیلم ایرانی حضور دارند که توسط کیومرث پور احمد (نویسنده و کارگران)، ابراهیم شیبانی (کارگردان و بازیگر)، نادر طریقت (روزنامه نگار و کارگردان)، مهدی احمدی (نقاش، بازیگر)، غزل شاکری (طراح صحنه و لباس و بازیگر) مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

با توجه به اینکه پوراحمد در گروه داوری حضور داشت فیلم "کفشهایم کو؟" از بخش مسابقه حذف شد.

نخستین جشنواره فیلم عصر از یکم تا سوم اسفند ماه سال جاری به همت شرکت عصر در شهر آنکارا در ترکیه  برگزار خواهد شد