سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهتاب کرامتی بازیگر امسال در دو عرصه مختلف به جشنواره فیلم فجر آمد. او در مقام بازیگر در فیلم" ماجان" ساخته رحمان سیفی آزاد ایفای نقش کرد، که در کارنامه کاری وی نقشی کاملا متفاوت بود و از سوی دیگر در مقام تهیه کننده وارد شد و فیلم مستند" صفر تا سکو" ساخته سحر مصیبی را که در بخش مستند نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود، به جشنواره فیلم فجر آورد.

 او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این تجربه بیان کرد: برای خودم کار مستند تجربه فوق‌العاده‌ای بود. ما سال گذشته تلاش کردیم دفترمان را با سه فیلم معرفی کنیم. فیلم داستانی " تیک آف" به کارگردانی احسان عبدی پور، مستند" صفر تا سکو" به کارگردانی سحر مصیبی و فیلم کوتاهی به کارگردانی آذر تجلی را کار کردیم. با این کار خواستیم به همه دوستان بگوییم که ما در تمام عرصه‌ها کار می‌کنیم و تلاشمان این است که کار با شان و کیفیتی ارائه دهیم و خداوند را از این بابت شاکرم؛  برای خود من که مستند بسیار اهمیت دارد و بازتاب‌هایی که از اکران‌های این فیلم دیدم نیز فوق‌العاده خوب بود. امیدوارم که بتوانیم در این عرصه بیشتر و بیشتر فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من فیلم‌های مستند نیاز به حمایت ویژه دارند، چه از نظر تولید و چه در موقع اکران که امیدوارم این مهم اتفاق بیفتد.

بازیگر" عصر یخبندان" درباره انتخاب سوژه‌ها و ادامه فعالیت در عرصه تولید مستند گفت: هیچ محدودیتی در مورد سوژه ندارم  و سوژه‌ای که بتواند همه افراد دفترمان را جذب کند و جذاب باشد، می‌تواند زمینه تولید فیلم بعدی ما را فراهم کند.

کرامتی درباره ایفای نقش در فیلم "ماجان" نیز اظهار کرد: قصه "ماجان" موضوعی است که دغدغه خود من است و باید بیشتر به آن پرداخته شود. "ماجان" فیلمنامه‌ای داشت که بی نهایت خوب بود، به دلیل اینکه وقتی درمورد کودکان معلول و زندگی آن‌ها صحبت می‌کنید به راحتی می‌تواند فیلم تلخی ساخته شود، ولی خوشبختانه با هوشیاری آقای سیفی آزاد این اتفاق نیفتاد و ارتباط خوبی با تماشاگر برقرار کرد.

مستند"صفر تا سکو" برنده جایزه اول جشنواره سینما حقیقت امسال، مستندی است درباره زندگی سه خواهر ووشوکار اهل سمیرم در استان اصفهان. شهربانو، الهه و سهیلا منصوریان سه خواهر عضو تیم ملی ووشوی بانوان ایران هستند که شهرت جهانی هم دارند. بزرگ‌ترین خواهر شهربانو کاپیتان تیم ملی است و در ورزش از دو خواهر دیگر موفق‌تر است. شهربانو تنها خواهر متاهل در این جمع سه نفره است و سرانجام هم تنها کسی است که به عنوان یکی از سه عضو تیم ملی راهی مسابقات جهانی می‌شود و با مدال قهرمانی برمی‌گردد. دوربین فیلم‌ساز زندگی آن‌ها را در اردوی ورزشی، تمرینات، در خوابگاه تیم ملی و در شهرشان دنبال می‌کند و بیشتر از همه وارد زندگی شهربانو و خلوت دونفره او و شوهرش می‌شود. بخشی از تأثیرگذاری این مستند ناشی از همین آشنا کردن مخاطب با زندگی این سه خواهر و به خصوص شهربانو و شوهرش است.