سرویس سینمایی هنرآنلاین: انجمن طراحان هنری آمریکا (‌ADG) در مراسمی که یکشنبه صبح به وقت ایران در ری دالبی بالروم در هالیوود اند هایلند برگزار شد، برندگان بیست و یکمین دوره جوایز سالانه برتری در طراحی صحنه را معرفی کرد.

این انجمن در بخش فیلم‌های سینمایی، کار طراحان صحنه در سه بخش فیلم‌های تاریخی، معاصر و فانتزی را مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در بخش فیلم تاریخی، وین تامس طراح صحنه فیلم "شخصیت‌های پنهان" (Hidden Figures) برنده شد. او در این بخش با طراحان صحنه فیلم‌های "کافه سوسایتی"، "حصارها"، "هکساو ریج"، "درود بر سزار!" و "جکی" رقابت کرد.

جایزه بخش فیلم فانتزی به گای هندریکس دیاز برای فیلم "مسافران" رسید. "رسیدن"، "دکتر استرنج"، "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" و "سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای"، دیگر نامزدهای این بخش بودند.

دیوید واسکو طراح صحنه فیلم "لا لا لند" هم در بخش فیلم معاصر پیروز شد. او در این بخش طراحان صحنه فیلم‌های "اگر از آسمان سنگ هم ببارد"، "شیر"، "منچستر بای د سی" و "حیوانات شبگرد" را از پیش رو برداشت.

فیلم‌های "لا لا لند" و "مسافران" نامزد اسکار بهترین طراحی صحنه هم هستند و در این بخش با فیلم‌های "رسیدن"، "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" و "درود بر سزار!" رقابت دارند.

در پنج سال گذشته، در سه مورد برنده بخش فیلم تاریخی جوایز ADG، جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه را هم برده است. سال گذشته برنده جایزه بخش فانتزی (مکس دیوانه: جاده خشم") جایزه اسکار این بخش را گرفت.

"وست‌ورد" و "آقای روبات" از برندگان انجمن طراحان هنری آمریکا در بخش تلویزیون بودند.      

براد برد فیلمساز برنده اسکار ("شگفت‌انگیزها"، "تومارولند") در مراسم سالانه ADG جایزه تصویرپردازی سینمایی را دریافت کرد.

رنه لاگلر طراح صحنه و برنده پنج جایزه‌امی، آلبرت اوبرگون هنرمند، کیت بنگز طراح دکور و نامزد جایزه‌امی و جوزف موسو تصویرگر، جوایز یک عمر دستاورد را دریافت کردند.

انجمن طراحان هنری همچنین جین آلن طراح صحنه فقید برنده اسکار ("بانوی زیبای من"، "ستاره‌ای متولد می‌شود") و رئیس سابق آکادمی را وارد تالار مشاهیر خود کرد.