سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که بن افلک اواخر ماه ژانویه از کارگردانی "بتمن" انصراف داد، اکنون مت ریوز برای کارگردانی این فیلم مذاکرات اولیه را انجام می‌دهد. افلک در "بتمن" بازی و این فیلم را شرکت برادران وارنر تهیه می‌کند.

به گزارش ورایتی، منابع نزدیک به پروژه گفتند کارگردان فیلم‌های "کلاورفیلد" و "جنگ سیاره میمون‌ها" برای کارگردانی فیلم ابرقهرمانی آماده است، هرچند هنوز قراردادی بسته نشده است.

ورایتی اولین بار گزارش داد که ریوز در فهرست گزینه‌های افلک و برادران وارنر برای کارگردانی "بتمن" قرار دارد، اما تا همین چند روز پیش جلساتی با فیلمسازان دیگر برگزار شد.

افلک همچنان نقش مهمی در کارگردانی فیلم دارد که اولین فیلم مجزای "بتمن" با بازی او در نقش "مبارز نقاب‌دار" است. افلک فیلمنامه را با همکاری جف جانز نوشته است و اکنون وقت بیشتری برای تمرکز بر بازی در نقش بتمن دارد.

ریوز با این موقعیت ناآشنا نیست. او در 2014 در فیلم "طلوع سیاره میمون‌ها" که دنباله فیلم موفق "ظهور سیاره میمون‌ها" (2011) بود، جایگزین روپرت وایات شد. فیلم اول به کارگردانی وایات حدود 481.8 میلیون دلار فروخت. "طلوع سیاره میمون‌ها" به همان اندازه مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و در دنیا حدود 710.6 میلیون دلار به دست آورد.

ریوز این روزها مراحل پس از تولید "جنگ سیاره میمون‌ها" سومین فیلم این مجموعه سینمایی را انجام می‌دهد که ماه ژوئیه روانه سینماها خواهد شد، اما برای کار روی پروژه "بتمن" مشکلی ندارد.

اکنون این پرسش مطرح است که تولید فیلم چه زمان آغاز می‌شود. فیلمبرداری "بتمن" ابتدا قرار بود ماه مه شروع شود، اما به خاطر برنامه کاری فشرده افلک در سال 2016 که شامل فیلمبرداری و حضور در تورهای مطبوعاتی برای فیلم‌های "بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت"، "حسابدار" و "در شب زندگی کن" بود، به تعویق افتاد. اکنون که "بتمن" یک کارگردان جدید دارد انتظار دارد کار تا اواخر 2017 کلید بخورد.

هرچند، ریوز فیلم‌های پرهزینه‌ای چون "سیاره میمون‌ها" و "کلاورفیلد" را کارگردانی کرده است، اما "بتمن" اولین تجربه او در حوزه قصه‌های مصور خواهد بود.