سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه، متنی به این شرح خواند: سلام به سینمای شریف ایران. خوشحالیم که در سینما دعوا بر سر انتخاب و داوری است. اینجا جدال فرهنگی است بر خلاف جنگ‌های سیاسی و امنیتی. چقدر خوشحالیم که در مملکتی به دور از ناامنی‌های دنیای امروز زندگی می‌کنیم که امروز فرصت این جدل‌های فرهنگی را داریم که این ذات انقلاب ماست.

خوشحالیم که بدانیم درچه شرایطی زندگی می‌کنیم. دغدغه‌های امنیتی کشور را باور داریم و دشواری‌های اقتصادی کشور را باور داریم. خوشحالیم و باورمان است که سینمای ایران به این مضامین توجه جدی دارد. گیرم که به خطا، گیرم که به افراط ولی نشانه‌هایمان امید است و یافتن مفاهیم شریف.

بیایید کنار هم برای ایران عزیزمان، برای سرزمینمان که خون‌ها و جان‌ها داده تلاش بیشتر کنیم. سینمای ایران دست مردم را می‌فشارد و بر آن بوسه می زند. برای ما خادمان حوزه سینما و فرهنگ افتخاری است که در خدمت این سینما هستیم. اهل سینما در جستجوی فرهنگ هستند و سینمای ایران پل می‌شود برای فاصله‌ها مرهمی می‌شود برای زخم‌ها. هنرمندان سینمای ایران بوسه می‌زنند بر زخم‌ها. مرحبا بر این شکوه. مرحبا به این بزرگی و افتخارماست که در خدمت سینمای پر شکوه ایران اسلامی هستیم. سینمای ایران مستقل‌ترین، مشکل‌ترین و مهمترین پدیده بعد از انقلاب است. سینمای خودمان را پاس بداریم. بیایید مهربان‌تر باشیم در کنار هم.