سرویس سینمایی هنرآنلاین: بازسازی "کتاب جنگل" تولید شرکت دیزنی، برنده بزرگ پانزدهمین دوره جوایز سالانه جامعه جلوه‌های تصویری (VES) بود که برندگان آن صبح چهارشنبه به وقت ایران در بورلی هیلتن معرفی شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "کتاب جنگل" که با اقتباس از کتاب معروف رودیارد کیپلینگ نویسنده بریتانیایی ساخته شده است، در بخش سینما، جایزه اصلی یا جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک فیلم بلند فوتورئال را از آن خود کرد و در چهار بخش شخصیت انیمیشینی، جلوه‌های انیمیشنی، ترکیب‌بندی و فیلمبرداری مجازی نیز پیروز شد.

"کتاب جنگل" که تلفیقی از فیلم زنده و گرافیک کامپیوتری است، درباره یک پسر جنگلی به نام موگلی (با بازی نیل ستهی) است که توسط خانواده‌ای از گرگ‌ها بزرگ شده است، اما وقتی شیر خان ببر ترسناک (ایدریس البا) که زخم‌های انسان را بر تن دارد، قول می‌دهد آنچه را یک تهدید می‌داند، نابود کند، موگلی متوجه می‌شود دیگر در جنگل جایی ندارد و... جان فارو ("آیرون من") این پروژه را با بودجه‌ای حدود 175 میلیون دلار کارگردانی کرده است.

"کتاب جنگل" نامزد اسکار بهترین جلوه‌های تصویری هم هست. "دیپ‌واتر هورایزن"، "کتاب جنگل"، "کوبو و دو تار" و "سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای"، دیگر نامزدهای این بخش هستند.

"دیپ‌واتر هورایزن" در جوایز جامعه جلوه‌های تصویری در دو بخش جلوه‌های تصویری مکمل چشمگیر و مدل چشمگیر برنده شد. "کوبو و دو تار" جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک فیلم بلند انیمیشن را گرفت و "سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای" که با نامزدی در هفت بخش، پیشتاز نامزدهای بخش فیلم بلند بود، مراسم را دست خالی ترک کرد.

در تاریخ 14 ساله جوایز VES در 9 سال، برنده جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک فیلم بلند فوتورئال، جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را هم دریافت کرده است. یک سال جایزه آکادمی به فیلم برنده جایزه جلوه‌های تصویری مکمل چشمگیر ("هوگو") رسید.

 "کتاب جنگل" کاملاً روی پرده آبی فیلمبرداری شده و تنها بخش زنده فیلم شخصیت موگلی و دکور کوچکی است که او روی آن می‌ایستد یا بالا می‌رود. جنگل و حیوانات فیلم کاملاً با استفاده از گرافیک کامپیوتری خلق شده است. جلوه‌های تصویری "کتاب جنگل" تحت نظارت رابرت لگاتو و توسط شرکت‌های ام‌پی‌سی و وتا دیجیتال ساخته شده است.

در دیگر بخش‌های انیمیشن، "موانا" در دو بخش بهترین جلوه‌های انیمیشنی و محیط‌های خلق‌شده پیروز شد.

در بخش‌های تلویزیونی، "بازی تاج و تخت" با دریافت پنج جایزه از جمله جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک اپیزود فوتورئال، به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد.

جایزه یک عمر دستاورد به کن رالستن، چهره پیشتاز جلوه‌های تصویری و برنده چند جایزه اسکار اعطاء شد. او سازنده جلوه‌های تصویری فیلم‌هایی چون "فارست گامپ"، "چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت" و "بازگشت جدای" است.