سرویس سینمایی هنرآنلاین: کاوه سماک‌باشی بازیگر که مدتی از عرصه بازی دور بود، دوشنبه 18 بهمن ماه با فیلم سینمایی "اشنوگل" به برج میلاد، کاخ رسانه‌ها می‌آید.

او درباره نقش خود در این فیلم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "اشنوگل" را هادی حاجتمند و علی سلیمانی کارگردانی کرده‌اند و من در کنار برزو ارجمند، ماه‌چهره خلیلی و رحیم نوروزی بازی می‌کنم. قصه فیلم درباره یونس قهرمان داستان است که فرمانده گردان غواصی است که سه روز مانده به عملیات، خودش را تسلیم نیروهای بعثی می‌کند. این شک و شبه وجود دارد که آیا او در آن زمان با عراقی‌ها همکاری داشته است یا نه؟ در واقع موضوع درباره دوگانگی شخصیت این آدم است که آیا وطنش را فروخته و یا در مقابل دشمن به مبارزه برخاسته است.

سماک‌باشی درباره دلیل انتخاب و حضورش در فیلمی با ژانر دفاع مقدس اظهار کرد: من همیشه به سینمای دفاع مقدس احساس دین می‌کردم و فکر می‌کنم فارغ از هر گونه جناح بندی سیاسی همه ما دین به سینمای دفاع مقدس داریم و نسبت به شهدا، جانبازان و ایثارگردان وظیفه داریم. فکر می‌کنم در هر برهه‌ای سینما نیاز به ژانر دفاع مقدس دارد و عرصه سختی هم هست. در واقع کار کردن در این ژانر روی بند راه رفتن است. از نظر پروداکشن، فیلمبرداری و ... نیز فعالیت در این حوزه کار بسیار سختی است. در مقابل فیلم‌های مبله و آپارتمانی که با آن‌ها هم مشکلی ندارم و باید باشند، اما ساخت فیلم جنگی در شهرک دفاع مقدس کار سختی است، ولی به هر حال باید تا جایی که می‌توانیم سعی کنیم این سینما را زنده و پویا نگه داریم.

 بازیگر فیلم "چشمان سیاه" در پاسخ به این سؤال که آیا این فیلم می‌تواند با نسل جدید مخاطبان خود که جنگ را لمس نکرده‌اند ارتباط برقرار کند، عنوان کرد: فیلمی که خوب ساخته شود و کارگردان خوبی داشته باشد، نسل جوان ما که هیچ، نسل‌های بعدی نیز از آن به خوبی استقبال می‌کنند. سال‌ها از زمان ساخت فیلم "نجات سرباز رایان" می‌گذرد و همچنان برای تماشاگر جذاب است. تماشاگر به دنبال فیلم خوب است و قصه خوب همیشه تماشاگر را جذب می‌کند. خوشبختانه در طی این چند روز من فیلم را در سالن‌های مختلف دیدم و استقبال از آن خوب بود، امیدوارم که در کاخ رسانه هم مورد توجه واقع شود.

وی در ادامه درباره فیلم‌های ژانر دفاع مقدسی که در جشنواره به نمایش درآمدند واغلب نیز به کارگردانان فیلم اولی اختصاص یافته است، گفت: من خیلی به فیلم اولی و دومی اعتقاد ندارم، به نظرم همه کارگردانان جوان آمده‌اند کار کنند و فکر می‌کنم کسی که فیلمنامه نویس خوبی باشد، قصه را بشناسد و کارگردانی بداند، قطعاً کارش خوب خواهد شد و ربطی به فیلم اول و دوم ندارد، اما آنچه در این میان بسیار آزاردهنده است این است که متاسفانه من در این مدت فیلمی که قصه خوب داشته باشد ندیدم و فکر می‌کنم به لحاظ قصه و نگارش فیلمنامه همچنان ضعف داریم و باید بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم تا فیلم‌هایمان با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

سماک‌باشی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال "گسل" به کارگردانی علیرضا بذر افشان هستم که برای شبکه سه و ایام ماه مبارک رمضان سال آینده آماده و تولید می‌شود.