سرویس سینمایی هنرآنلاین: هشتمین روز جشنوار فیلم فجر در سینمای رسانه‌ها با نمایش فیلم " یک روز بخصوص" ساخته همایون اسعدیان آغاز شد.

فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، مصطفی زمانی و محسن کیایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. کاراکتر اصلی داستان یک روزنامه نگار است که بنا به موقعیتی که برایش ایجاد می‌شود مجبور است دست به معامله‌ای بزند که با اعتبار او سر و کار دارد.

همایون اسعدیان در نشست خبری این فیلم به قتل میدان کاج اشاره کرد و گفت: ایده اصلی این فیلم از آن زمان شکل گرفت در واقع می‌خواستم به موضوع مسئولیت اجتماعی بپردازم. پس از آن مطلبی درباره دلالانی که اعضای بدن را معامله می‌کنند خواندم و همه این‌ها دست به دست هم دادند تا این فیلم شکل بگیرد.

او درباره انتخاب شخصیت یک روزنامه‌نگار بیان کرد: از نگاه من، روزنامه‌نگار آرمانگرا و به‌دنبال روشن کردن مسائل است که در این فیلم در یک موقعیت اخلاقی قرار گرفته است. نکته اینجاست که تمام افراد درگیر در این داستان، خوب هستند، ولی دشمن هم می‌شوند.

نشست خبری فیلم سینمایی یک روز بخصوص در روز هشتم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (2)

دومین فیلم " خفگی" ساخته فریدون جیرانی بود، فیلمی در فضای انتزاعی با همان کاراکتر معروف صحرا مشرقی که تبدیل به امضای جیرانی شده است.

 داستان فیلم با بازی الناز شاکردوست، نوید محمدزاده، پردیس احمدیه، ماهایا پطروسیان و پولاد کیمیایی در فضایی سرد و بی‌رنگ می‌گذرد.

جیرانی که مدتی از سینما دور بود این بار با "خفگی" به سینما آمد و در مقابل خبرنگاران نشست. الناز شاکردوست و ماهایا پطروسیان نیز پس از چند سال دوری از سینما با این فیلم به پرده نقره‌ای بازگشتند.

شاکردوست در نشست خبری این فیلم بیان کرد: ماجرای من از جایی شروع شد که یک تجربه مرگ را پشت سر گذاشتم و جزو بنده‌هایی هستم که خدا زندگی دوباره به آن‌ها داده است. پس از این زندگی دوباره احساس کردم مرده‌ام و تمام شده‌ام، اما آن آدم مرده را دوست نداشتم و از نظرم فرد موفقی نبود چون فیلمی را که دوست داشته باشم در میان کارهایم وجود نداشت.

ماهایا پطروسیان نیز در سخنانی کوتاه گفت: من در این مدت کم کار نبودم، بلکه بی‌کار بودم آن‌هم به این دلیل که فیلمنامه خوبی پیشنهاد نشد.

نشست خبری فیلم سینمایی خفه‌گی در روز هشتم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (6)

پولاد کیمیایی که شب قبل از در نشست خبری فیلم " قاتل اهلی" ساخته مسعود کیمیایی با تعدادی از خبرنگاران درگیری لفظی داشت، با وجود این که در برج میلاد حضور داشت اما به نشست خبری فیلم " خفه‌گی" نیامد.

 فیلم سوم از هشتمین روز جشنواره، فیلم " رگ خواب" ساخته حمید نعمت الله بود.

"رگ خواب" قصه اضمحلال یک زن است، که نقش او را لیلا حاتمی بازی می‌کند. کوروش تهامی و الهام کردا نیز او را در این فیلم همراهی می‌کنند.

نشست خبری این فیلم نیز با حاشیه‌هایی همراه بود، چرا که در زمان تولید "رگ خواب" با دعوت از خبرنگاران برخی رسانه‌ها برای حضور در پشت صحنه فیلم، خبرنگاران با برخورد زشت حاتمی مواجه شدند که در پی آن مانی حقیقی به دفاع از حاتمی برخاست و ماجرای توهین به خبرنگاران شکل گرفت.

نعمت الله که این روزها در سیستان و بلوچستان به سر می‌برد وسکانس‌های باقی مانده از فیلم "شعله ور" را که قرار بود در جشنواره حضور داشته باشد، ضبط می‌کند، به صورت تلفنی در نشست خبری صحبت کرد.

لیلا حاتمی نیز با زنده نگه داشتن یاد واقعه پلاسکو و شهدای آتش‌نشان، حسن جوهرچی و حسن علیزاده فیلمبردار پیشکسوت که به تازگی به دیار باقی شتافته‌اند، از حضور در این فیلم و آرزویش که بازی در مقابل دوربین نعمت الله بود سخن گفت.

نشست خبری فیلم سینمایی رگ خواب در روز هشتم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (2)

حاتمی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره حواشی بوجود آمده گفت: عده‌ای بدون آنکه آماده باشند عملاً مزاحم می‌شوند و خودشان می‌دانند جایشان آنجا نیست. من نیز به دلیل ارزشی که آدم‌ها برایم دارند آن افراد را ادب می‌کنم و این کار را تا همیشه و ابد خواهم کرد.

آخرین فیلمی که در هشتمین شب به نمایش درآمد، " کارگر ساده نیازمندیم" ساخته منوچهر هادی بود که در آن مهران احمدی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، سیروس همتی، سیامک صفری، سحرقریشی و آتیلا پسیانی به ایفای نقش پرداختند.

بیشتر دیالوگ‌های این فیلم به زبان آذری بود که همراه با زیرنویس به نمایش درآمد.

فیلمنامه این فیلم را پدرام کریمی مجری تلویزیون نوشته است. هادی در نشست خبری این فیلم درباره ایده شکل گیری آن گفت: پدرام کریمی طرح اولیه فیلمنامه را سه یا چهار سال پیش به من داد و من پذیرفتم اما کسی حاضر به سرمایه‌گذاری برای آن نشد تا اینکه "من سالوادور نیستم" را ساختم و به خوبی فروخت و بعدش خواستم فیلم اجتماعی بسازم که از کارهای قبلی‌ام دغدغه‌اش را داشتم.

نشست خبری فیلم سینمایی کارگر ساده نیازمندیم در روز هشتم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (3)

بهرام افشاری بازیگر این فیلم درباره حضورش در این فیلم گفت: تئاتری داشتم به نام "جوجه تیغی" که در آن با منوچهر هادی آشنا شدیم. او به من می‌گفت که قدت خیلی بلند است و به درد سینما نمی‌خوری، اما بعدها نظرش تغییر کرد. ابتدا نقشم در این فیلم کوتاه بود و قبول نکردم اما بعد دیدم جغرافیای خاصی دارد و تفاوتی دارد با تصویرم در فیلم "لانتوری" و مرا به ورطه تکرار نمی‌کشاند.