سرویس سینمایی هنرآنلاین: محسن کیایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که عمدتاً بازی‌های او را در قالب نقش‌های طنز دیده‌ایم، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با سه فیلم حضور دارد.

او دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در جشنواره امسال با سه فیلم "سد معبر" به کارگردانی محسن قرایی،" یک روز بخصوص" به کارگردانی همایون اسعدیان و "ایستگاه اتمسفر" به کارگردانی مهدی جعفری حضور دارم که دو فیلم در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کنند و یک فیلم هم در بخش جنبی و چشم‌انداز سینمای ایران است.

وی درباره فیلم‌های حاضر در جشنواره سی و پنجم بیان کرد: تا به حال چند فیلم از فیلم‌های جشنواره را دیدم، اما هیچکدام چنگی به دل نزدند و من را درگیر خود نکردند. به همین دلیل فعلاً نمی‌توانم درباره جشنواره و فیلم‌های حاضر در آن صحبتی داشته باشم تا فیلم‌های بعدی هم اکران شوند.

بازیگر فیلم‌های "خط ویژه" و "بارکد" در ادامه به استقبال مخاطبان از فیلم‌های خود اشاره کرد و افزود: ما تلاشمان را کردیم که اتفاق خوبی بیفتد و امیدوارم که اکران‌ها موفق باشند. مهم‌ترین چیز برای عوامل یک فیلم این است که فیلم‌ها با مردم ارتباط خوبی برقرار کنند. خوشحالم که فیلم‌ها در سینماهای مردمی تاکنون با استقبال خوبی مواجه بوده‌اند و امیدوارم در کاخ جشنواره هم به همین میزان از آن‌ها استقبال شود.

کیایی درباره ویژگی نقش‌های خود اظهار کرد: نقش‌ها کاملاً متفاوت و هر سه جدی هستند. امسال خواستم یک جریان جدیدی را تجربه کنم و کار کمدی نداشتم. نقشم در "سد معبر" و "یک روز بخصوص" کوتاه است و از آنجایی که زمان کافی برای کار کردن نداشتم سعی کردم بهترین‌ها را انتخاب و بازی کنم و امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد.

وی همچنین درباره این تجربه و دوری از فضای طنز گفت: تجربه خوبی بود، ولی حتماً سالی یک فیلم طنز را کار خواهم کرد، چرا که فضای کار طنز را بسیار دوست دارم.

کیایی از برنامه‌های جدید خود نیز گفت و به حضور در فیلم جدیدی اشاره کرد و افزود: به زودی بازی در فیلم سینمایی "آستیگمات" به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی را شروع خواهم کرد که کار و نقشی متفاوت است و فیلمنامه خوبی دارد که امیدوارم نتیجه آن نیز خوب شود.