سرویس سینمایی هنرآنلاین: سومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه‌ها هرچقدر به ساعات پایانی کار خود نزدیک می‌شد با حواشی بیشتری همراه بود.

اولین فیلمی که روز سه‌شنبه به نمایش درآمد "ماجان" ساخته رحمان سیفی آزاد بود، که در آن مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز و بابک انصاری به ایفای نقش پرداخته‌ند. نکته قابل تأمل فیلم، ایفای نقش عرفان برزین، بازیگر کودک در نقش احسان، پسری معلول بود که مورد توجه قرار گرفت.

پخش صدای فیلم با مشکلاتی همراه بود که به نظر محمدمهدی عسگرپور تهیه‌کننده به دیده شدن آن آسیب زد.

سومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

نشست خبری "ماجان" با حضور کرامتی، تیرانداز، سیفی‌آزاد، عسگرپور، لیلا لاریجانی نویسنده، برزین، سارا میرایی، سعید بجنوردی صدابردار و محمدمهدی احدی برگزار شد.

عسگرپور در نشست گفت: فکر می‌کنم باید داورانی را از کره‌های دیگر بیاورند تا فیلم را این‌طور داوری کنند. بعید می‌دانم بتوان 33 فیلم را با یک ‌بار دیدن از نظر صدا، تصویر، تدوین و ... قضاوت کرد.

او ادامه داد: من تردید ندارم "ماجان" حداقل از 7 یا 8 فیلمی که در بخش مسابقه هستند، بهتر باشد. نمی‌دانم، شاید هم دق دلی خانه سینما بوده است.

این تهیه‌کننده که نسبت به صدای فیلم در سالن برج میلاد معترض بود، اظهار کرد: باید کمیته حقیقت‌یاب برای صدای فیلم بگذاریم تا ببینیم مشکل چه بود.

اما فیلم دومی که در روز سوم به نمایش درآمد "دریاچه ماهی" اولین فیلم بلند سینمایی مریم دوستی بود که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است. فیلم با وجود استفاده از تصاویر بکر و متنوع، خیلی نتوانست رضایت اهالی رسانه را جلب کند.

در نشست خبری این فیلم مریم دوستی از سختی‌های تولید فیلم دفاع مقدسی و نبود تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برای نمایش آن صحبت کرد.

سومین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره هم متعلق به یک کارگردان زن فیلم اولی بود: "ویلایی‌ها" به کارگردانی منیر قیدی با بازی درخشان طناز طباطبایی، ثریا قاسمی، پریناز ایزدیار و صابر ابر. از نکات قابل توجه فیلم نوع قاب‌بندی‌ها و بکر بودن تصاویر بود.

نشست‌ خبری فیلم سینمایی

نشست رسانه‌ای "ویلایی‌ها" با حضور پرتعداد اصحاب رسانه برگزار شد. انسیه شاه‌حسینی کارگردان که در طی این سال‌ها فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس ساخته است، با حضور در این نشست گفت: "ویلایی‌ها" تنها فیلم حوزه دفاع مقدس است که از بعد انقلاب دیدم و لذت بردم. احساس می‌کنم کسی بعد از سال‌ها خاک صحنه خوردن پرچم افتاده و خاک خورده دفاع مقدس را به زیبایی برافراشته است. به عقیده من هر اندازه از قیدی تقدیر شود حقش است. ثریا قاسمی نیز در این فیلم بیداد کرد و امیدوارم همیشه سلامت باشد.

"نگار" ساخته رامبد جوان آخرین فیلمی بود که در روز سوم به نمایش درآمد؛ یک فیلم سورئال با بازی نگار جواهریان، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان، علیرضا شجاع نوری و محمدرضا فروتن که بسیاری از اهالی سینما برای دیدن آن در سئانس آخر به برج میلاد آمده بودند.

نشست این فیلم یکی از جنجالی‌ترین نشست‌های سه روز اول جشنواره فیلم فجر بود.

در ابتدای این نشست یکی از خبرنگاران از مانی حقیقی که پیش از این به خبرنگاران توهین کرده بود خواست عذرخواهی کند و همین موضوع نیز باعث شد که خبرنگاران موافق با عذرخواهی حقیقی و خبرنگاران مخالف در مقابل هم قرار بگیرند.

نشست‌ خبری فیلم سینمایی

مانی حقیقی نیز گفت: با کمال میل حاضرم درباره این موضوع با شما اهالی رسانه در اینجا یا هر جای دیگر بحث را ادامه دهم، اما چون امشب برای فیلم رامبد جوان به اینجا آمده‌ام باید زمان آن را به وقت دیگری موکول کرد. با این حال معتقدم اگر این اتفاق بیفتد و شرایطی برای این گفت‌وگو به وجود آید هم سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود و هم طرفین حرف‌های خود را خواهند زد.

رامبد جوان نیز اعلام کرد: امشب ما اینجا هستیم تا نشست خبری فیلم نگار برگزار شود و مانی حقیقی نیز یکی از عوامل این فیلم است و اجازه دهید به جای پرداختن به حاشیه‌ها به موضوع اصلی بپردازیم.