سرویس سینمایی هنرآنلاین: رضا داودنژاد بازیگر پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سخت بیماری و دور بودن از فضای سینما، امسال با فیلم "فراری" به کارگردانی پدرش علیرضا داودنژاد به جشنواره سی و پنجم می‌آید.

او شب گذشته در نشست فیلم"شماره 17 سهیلا" به کارگردانی محمود غفاری که زهرا داودنژاد خواهرش در آن فیلم به ایفای نقش پرداخته است، حضور یافت.

داودنژاد در حاشیه این نشست درباره فیلم "فراری" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فکر می‌کنم فیلم قابل توجهی در فیلم‌های پدر باشد و بسیار آن را دوست دارم.

او درباره سبک کارگردانی پدرش در سینما افزود: کاری که پدرم انجام می‌دهد، این است که در تمام این سال‌ها تلاش کرده است زندگی را جلوی دوربین بیاورد. سالیان سال است با همین هدف فیلم می‌سازد و "فراری" در همان خط کارگردانی وی و در ادامه همین هدف یکی از بهترین آثار جشنواره امسال خواهد بود.

این بازیگر درباره نقش خود در این فیلم بیان کرد: من در این فیلم نقش کوتاهی را بازی می‌کنم که تنها یک سکانس است، اما نباید خیلی در مورد آن حرف بزنم تا در جشنواره دیده شود.

داودنژاد در ادامه درباره حمایت از کارگردانان فیلم اولی و حضور در آثار آن‌ها اظهار کرد: من هر کاری که از دستم برآید برای حمایت از کارگردانان فیلم اولی انجام می‌دهم و از این بابت هم خوشحالم. چرا که فیلم اولی‌ها در یکی دو سال اخیر بسیار خوش درخشیدند. ما سال گذشته در جشنواره شاهد حضور کارگردانان جوانی بودیم که آثارشان بسیار مورد توجه قرار گرفت مانند "ابد و یک روز" سعید روستایی و امسال هم "شماره 17 سهیلا" محمود غفاری که به نظرم بسیار کار خوبی بود.

وی ادامه داد: من به نوبه خودم آن‌ها را حمایت کرده‌ام. در آثار برخی از کارگردانان فیلم اولی در مقام تهیه‌کننده حضور داشتم و در برخی به عنوان بازیگر و تلاش می‌کنم تا از آن‌ها حمایت کنم.

بازیگر "بچه‌های بد" درباره مشکلات فیلم اولی‌ها در جذب سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده بیان کرد: به هر حال ورود به سینما به دلیل پرهزینه بودن آن کار سختی است و دوستان هم باید بیشتر تلاش کنند.