سرویس سینمایی هنرآنلاین: بن افلک از کارگردانی فیلم جدید "بتمن" اعلام انصراف داد، اما همچنان به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده با پروژه همکاری می‌کند.

به گزارش ورایتی، افلک همچنان نقش ابرقهرمان را ایفاء خواهد کرد، اما منابع نزدیک به پروژه گفتند او و شرکت برادران وارنر بعد از بحث درباره این که چگونه می‌توان "بتمن" را به بهترین شکل ممکن ساخت، به اتفاق به این نتیجه رسیدند که او کارگردان پروژه نباشد.

افلک در بیانیه‌ای گفت: بعضی شخصیت‌ها جایگاهی ویژه در قلب میلیون‌ها نفر دارند. بازی در نقش بتمن نیاز به تمرکز و شور و شوق و بهترین نقش‌آفرینی من دارد، اما مشخص شد که نمی‌توانم همزمان هر دو کار را در سطح مورد نیاز انجام بدهم. من و شرکت برادران وارنر تصمیم گرفتیم یک کارگردان پیدا کنیم که در این فیلم عظیم با من همکاری کند. همچنان در پروژه هستم و ما فیلم را خواهیم ساخت، اما در حال حاضر در جستجوی یک کارگردان هستیم. همچنان خودم را به این پروژه بسیار متهد می‌دانم و هدفم جان بخشیدن به آن برای طرفداران در سراسر دنیاست.

منابع نزدیک می‌گویند این تصمیم صرفاً بر مبنای انجام بهترین کار ممکن برای پروژه اتخاذ شده است و هیچ ارتباطی با شکست تجاری اخیر "در شب زندگی کن"، فیلم جدید بن افلک در مقام کارگردان ندارد.

افلک و برادران وارنر اکنون دنبال یک کارگردان هستند. منابع می‌گویند فهرستی کوتاه تهیه شده که مت ریوز کارگردان "جنگ سیاره میمون‌ها" در میان افراد حاضر در فهرست است.

استودیو در بیانیه‌ای گفت: برادران وارنر کاملاً از تصمیم بن افلک حمایت می‌کند و همچنان متعهد است که با او در ساخت فیلمی که بتمن شخصیت اصلی آن است، همکاری کند.

افلک به تازگی بازی در نقش "مبارز نقاب‌دار" را در فیلم "لیگ عدالت" به پایان رساند. این فیلم 17 نوامبر روی پرده سینماها می‌رود. افلک قرار بود تولید فیلم "بتمن" را تابستان سال آینده شروع کند. او فیلمنامه را با همکاری جف جانز نوشت.

او اولین بار سال گذشته در فیلم "بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت" در نقش این ابرقهرمان ظاهر شد.

افلک سه سال پیش در حالی به عنوان بازیگر جدید نقش بتمن انتخاب شد که حدود یک دهه پیش از آن در فیلم ابرقهرمانی "دردویل" تولید شرکت فاکس قرن بیستم که بر مبنای یکی از شخصیت‌های انتشارات مارول ساخته شد، نقش اصلی را بازی کرد.

او در 2006 نیز در فیلم "هالیوودلند" نقش جرج ریوز را بازی کرد. ریوز در دهه 1950 بازیگر مجموعه تلویزیونی "ماجراهای سوپرمن" بود.

افلک پس از بازیگرانی چون مایکل کیتن، ول کیلمر، جرج کلونی و کریستین بیل، هشتمین بازیگری است که در سینما نقش بتمن را بازی کرده است.

او در 2012 فیلم "آرگو" را کارگردانی کرد و در مقام یکی از تهیه‌کنندگان برنده اسکار بهترین فیلم شد. او سال 1998 نیز برای فیلم "ویل هانتینگ خوب" به همراه مت دیمن اسکار بهترین فیلمنامه غیر‌اقتباسی را دریافت کرد.

"رفته عزیزم رفته" و "شهر" از دیگر فیلم‌های افلک در مقام کارگردان است. او به عنوان بازیگر فیلم‌هایی چون "آرماگدون"، "پرل هاربر"، "تغییر مسیر"، "جمع تمام ترس‌ها" و "دختر رفته" را هم در کارنامه دارد.