سرویس سینمایی هنرآنلاین: فرید سجادی حسینی بازیگر در جشنواره فیلم فجر با دو فیلم بلند "آذر" و "ایتالیا ایتالیا" و فیلم کوتاه" نسبت خونی" که به خاطر آن از جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد، حضور دارد.

او درباره پذیرش نقش پدر در فیلم صباغ زاده گفت: در "ایتالیا ایتالیا" نقش پدری را بازی کردم که خیلی منصفانه، آنچه را که به خیر و صلاح عروسش است را می‌خواهد و حتی تلویحاً در یکی از سکانس‌ها این را بیان می‌کند که من بهترین‌ها را برای تو می‌خواهم. وقتی یک جمله اینچنینی را باید در دیالوگ خودتان بگویید، یعنی اینکه باید یک شخصیت، منش و انسانیتی را در درون خود خلق کنی تا بتوانی جملاتی از این دست را بیان کنی. من تلاش کردم تا این اتفاق بیفتد و نقش پدر اگرچه کوتاه است اما مانا باشد.

وی ادامه داد: من از دو سال پیش در جریان این فیلم بودم و حتی زمانی که فیلمنامه هنوز نوشته نشده بود بازی در آن را قبول کردم، چرا که به صباغ زاده اعتماد و اطمینان داشتم و از حضورم در این فیلم نه تنها پشیمان نیستم بلکه بسیار خوشحالم.

سجادی حسینی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چقدر از مابه‌ازای بیرونی برای ایفای نقش استفاده کرده است، اظهار کرد: من نمی‌دانم که چرا دوستان چنین کاری نمی‌کنند یا چرا لزوم و ضرورت آن را احساس نمی‌کنند، قضاوت هم نمی‌توانم بکنم، اما سنی از من گذشته است و روابط و مناسبات بسیاری را دیدم و کنش‌های آدمی، متر من برای رسیدن به نقش است و اینکه انسان چگونه با دیگران سلوک و رفتار می‌کند. در این فیلم هم با همین نگاه به آن شخصیت رسیدم و به نظرم مابه‌ازای بیرونی آن در جامعه میلیون‌ها نفر است. ما به اندازه همه انسان‌های روی زمین می‌توانیم روابط پدر و پسری، مادر و فرزندی و حتی زن و شوهری را نشان دهیم.

این بازیگر همچنین درباره کار با کارگردانان جوان بیان کرد: ما نباید درجا بزنیم و باید دائم به آینده نگاه کنیم و ضرورتاً به جوان‌ها، چرا که پر از ایده هستند با افکار جدید و توانایی‌های جدید و نمی‌شود آن‌ها را دوست نداشت. من از اینکه با جوانان کار می‌کنم بیشتر لذت می‌برم البته از اینکه با اساتید هم کار کنم لذت می‌برم، اما هنوز پیش نیامده است.

بازیگر فیلم "فروشنده" درباره شانس موفقیت این فیلم در اسکار 2017 نیز گفت: من شانس جایزه اسکار آقای فرهادی را بالای 90 درصد پیش‌بینی می‌کنم، اما این پیش‌بینی اندکی خام است، چرا که ما فیلم‌های دیگر را ندیدیم که بخواهیم قیاس کنیم و نسبتی به دستمان آمده باشد تا بگوییم فروشنده موفق می‌شود یا نه؛ اما همین‌قدر که خود فیلم را می‌شناسم و بازتاب آن را در جهان به خصوص در فرانسه و در کن که از انواع و اقسام منتقدین جهانی در آنجا حضور داشتند، دیدم، فکر می‌کنم امید زیادی به برگزیده شدن این فیلم باشد. اگرچه که با آمدن ترامپ باید اسکار را دوباره تعریف کرد.