سرویس سینمایی هنرآنلاین:  در حالی که کمتر از یک ماه دیگر به برگزاری مراسم اسکار باقی مانده است، فیلم نامزد اسکار "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی، از روز گذشته جمعه 27 ژانویه (8 بهمن) در سه سینما در نیویورک و لس آنجلس به اکران درآمده است.

"کوهن مدیا گروپ" پخش‌کننده "فروشنده" در آمریکای شمالی است. قرار است در هفته‌های بعد بر تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم اضافه شود.

"فروشنده" پیش از این برای ایرانیان مقیم آمریکا در شهرهایی چون سانفرانسیسکو، دالاس، منطقه واشنگتن دی‌سی، هیوستون، لس آنجلس، سن دیگو و... در دی ماه  به نمایش گذاشته شده است.

"فروشنده" اولین بار ماه مه گذشته در بخش مسابقه رسمی جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و برنده جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی شد.

این فیلم به زندگی زن و شوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر با بحران روبرو می‌شوند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی‌حسینی و مینا ساداتی در "فروشنده" به ایفای نقش می‌پردازند.

در حالی فیلم "فروشنده" در لیست پنج نامزد نهایی اسکار فیلم خارجی‌زبان قرار گرفت که فرهادی پیش از این با فیلم "جدایی نادر از سیمین" برای اولین‌بار سینمای ایران را صاحب اسکار کرد. فیلم‌های "گذشته" و "درباره الی" نیز از سوی ایران به آکادمی اسکار معرفی شدند، اما نامزد نشدند.