سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم این دوره جوایز تدوینگران سینمای آمریکا (ACE) شنبه صبح به وقت ایران در بورلی هیلتن برگزار شد و برندگان شصت و هفتمین جوایز سالانه ادی معرفی شدند.

در بخش فیلم‌های سینمایی، جو واکر تدوین‌گر فیلم "رسیدن" (Arrival) جایزه ادی بهترین تدوین فیلم بلند داستانیِ درام را دریافت کرد و جایزه بهترین تدوین فیلم بلند داستانیِ کمدی به تام کراس برای "لا لا لند" رسید.

هر دو تدوین‌گر به همراه جان گیلبرت برای "هکساو ریج"، جیک رابرتز برای "اگر از آسمان سنگ هم ببارد" و جوی مکمیلون و نت ساندرز برای "مهتاب"، نامزد اسکار بهترین تدوین هم هستند. همه این تدوین‌گران در جوایز ادی هم نامزد بودند.    

به گزارش هالیوود ریپورتر، در 15 سال گذشته 11 برنده جوایز ادی بهترین تدوین فیلم بلند داستانی، برنده اسکار بهترین تدوین هم شده‌اند.

واکر و کراس پیش از این هم در جوایز ادی و هم در جوایز اسکار نامزد بوده‌اند. کراس در 2015 برای "ضربه شلاق"، فیلم قبلی دامین شازل کارگردان "لا لا لند"، برنده اسکار بهترین تدوین شد.

در همین حال، در مراسم شنبه صبح، فابین راولی و جرمی میلتن تدوین‌گران "زوتوپیا"، جایزه بهترین تدوین فیلم بلند انیمیشن را از آن خود کردند و برت گراناتو، مایا موما و بن سوزانسکی برای کار خود در "او.جی.: ساخت آمریکا" در بخش مستند بلند برنده شدند.

در بخش‌های تلویزیونی، "بازی تاج و تخت"، "ویپ" و "این ما هستیم" جایزه گرفتند.   

جی. جی. آبرامز در مراسم سالانه جوایز تدوینگران سینمای آمریکا جایزه ادی طلایی فیلمساز سال را دریافت کرد. مارتین اسکورسیزی نیز جایزه ادی یک عمر دستاورد را به تلما شونمیکر همکار قدیمی خود اعطاء کرد. دیگر جایزه یک عمر دستاورد هم به جنت آشیکاگا اعطاء شد.

تدوینگران سینمای آمریکا جامعه‌ای افتخاری است و هر سال دستاوردهای حرفه‌ای این صنف را مورد قدردانی قرار می‌دهد. ACE سال 1950 تاسیس شد.