سرویس سینمایی هنرانلاین: امیر جعفری که سال گذشته تنها فیلم "زاپاس" به کارگردانی برزو نیک نژاد را بر پرده سینماها داشت، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم "آزادی به قید شرط"  در بخش چشم انداز و فیلم" سوفی و دیوانه"   به کارگردانی مهدی کرم پور در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

"سوفی و دیوانه" اولین فیلم کرم پور  بعد از "پل چوبی" است که 5 سال پیش ساخته شد.

پنجمین فیلم سینمایی کرم‌پورکه اواسط شهریور در تهران کلید خورد، درامی عاشقانه است که فیلمنامه‌ آن توسط مهدی سجاده‌چی و کرم‌پور به نگارش در آمده  است.

 این فیلم به دلیل حساسیت زیاد کرم‌پور در انتخاب بازیگرانش پیش تولید طولانی داشت و در نهایت امیر جعفری و به‌آفرید غفاریان به عنوان بازیگران اصلی این اثر انتخاب شدند و چهره‌های دیگری چون محمدرضا شریفی‌نیا، سیامک صفری، الهه حصاری و سعید امیرسلیمانی هم به گردونه اضافه شدند.

در نقطه مقابل " آزادی به قید شرط" ساخته حسین شهابی است که در بخش چشم انداز جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

کیوان کمالی به بیست سال حبس محکوم شده و بعد از تحمل ده سال حبس بطور مشروط از زندان آزاد می‌شود. پرهیز از وقوع هرگونه تخلف و جرم و نزاع و درگیری بزرگترین چالش پیش روی کیوان کمالی در مواجهه با جامعه لجام گسیخته است.

لیلا اوتادی، شقایق فراهانی، دیبا زاهدی، امیر دلاوری، رامین راستاد، شکرخدا گودرزی، امیر دژاکام، سیامک احصایی و... از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.