سرویس سینمایی هنر آنلاین: محمودرضا قدیریان بازیگر، گوینده، رادیو و مجری برنامه‌های تلویزیونی که پیش‌ازاین به خاطر اجرای برنامه "ساعت 25" توسط عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین صداوسیما مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت و با بازی در سریال‌های مختلف همچون "به کجا چنین شتابان"،" ستاره سهیل"، "مادر"، "لر"، " تقاطع" و... شهرت دارد، این روزها با برنامه"عصر خانواده" مهمان خانه‌ها می‌شود.

او در گفتگو با خبرنگار هنر آنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر با برنامه"عصر خانواده" از شبکه دو سیما ساعت 18 مهمان خانه‌ها می‌شوم و اگر مناسبت خاصی باشد در رادیو حضور خواهم داشت. فعالیتم در رادیو بسیار اندک است و بیشتر حضور من در رادیو مناسبتی است. از سوی دیگر به تدریس دروس فن بیان، گویندگی و اجرا در دانشگاه و آموزشگاه‌ها مشغول هستم.

وی ادامه داد: در طی این مدت پیشنهاد حضور در چند تئاتر، فیلم سینمایی و سریال را داشتم که به دلیل حضور در برنامه زنده نتوانستم آن‌ها را بپذیرم و تنها فیلم سینمایی که بازی در آن را پذیرفتم فیلمی است به کارگردانی امیر صادقی که به‌زودی کلید خواهد خورد و فعلا مایلم درمورد فیلم صحبتی نکنم تا انشاله ساخته شود. صادقی یکی از مستندسازان خوب سینماست که این فیلم، دومین کار او محسوب می‌شود و برای گروه هنر و تجربه تولید می‌شود.

این مجری و گوینده افزود: از سوی دیگر به‌زودی با یک برنامه جدید به شبکه شما می‌آیم. قرار است این برنامه هم‌زمان با ایام دهه فجر و به‌صورت صبحگاهی به روی آنتن برود. "وطنم ایران "  برنامه‌ای در حوزه گردشگری است و تجربه خوبی برای من خواهد بود، چرا که تاکنون تجربه حضور در برنامه صبحگاهی و شور و هیجانی را که برنامه‌های صبحگاهی می‌طلبد نداشتم و این برای اولین باراست که در کارنامه من رقم خواهد خورد.

قدیریان در ادامه به موضوعات و ویژگی‌های این برنامه اشاره‌کرده و گفت: قرار است ما در این برنامه به 31 استان کشور سفر کنیم و جاذبه‌های گردشگری هر استان را در خود آن استان معرفی کنیم. تصمیم داریم در این برنامه از هنرمندان نامدار هر استان که در سطح ملی شناخته‌شده‌اند و چهره ملی هستند دعوت ‌کنیم. ضمن این‌که این برنامه در هر شهر از شبکه استانی همان شهر نیز پخش خواهد شد. از سویی در تلاش هستیم تا شبکه جام جم نیز این برنامه را پخش کند، چراکه یک برنامه کاملاً توریستی است و باکیفیت بالا به لحاظ تصویری که قابلیت پخش برای هم‌وطنان خارج از کشور را هم داراست.

وی ادامه داد: ما در این برنامه همه جاذبه‌ها یا اتفاقات را به شیوه‌ای خاص  ضبط می‌کنیم و در تلویزیون آن را نشان می‌دهیم. آیتم‌های این برنامه به لحاظ کیفیت بسیار خوب و دوربین‌ها و تجهیزاتمان نیز از کیفیت بالا و به‌روزی برخوردار خواهند بود. درواقع می‌توانم بگویم ما برای هر برنامه مستندهای بی‌نظیری از استان‌ها را به تصویر می‌کشیم که تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی کمتر شاهد این چنین تصاویری بودیم. مایلم هموطنان عزیزم و توریست‌های ایرانی و خارجی این بار از زاویه دید بنده و دوستانم با فرهنگ‌های اقوام ایرانی و فضاهای گردشگری و جاذبه‌های توریستی کشور آشنا شوند.

مجری برنامه " وطنم ایران " بابیان این که در هر برنامه از هنرمندان حمایت خواهد شد، درباره تفاوت این برنامه با سایر برنامه‌هایی که در این حوزه به روی آنتن رفته‌اند، اظهار کرد: می‌خواهیم یک کار حرفه‌ای و متفاوت داشته باشیم و سعی می‌کنیم این اتفاق بیفتد. برنامه‌های دیگری در حوزه گردشگری ساخته‌شده‌اند و من هم در حوزه‌های مختلف برنامه‌های گوناگونی داشتم و چون این برنامه‌ها پیش‌ازاین به روی آنتن رفته‌اند، نمی‌توانیم بگوییم نباید دیگر تولید شوند. مخاطبین تلویزیون در هر دوره مایل هستند که بدانند چه اتفاقات جدیدی در حوزه‌های مختلف رخ‌داده است و دوست دارند همه‌چیز تازه باشد. به‌طور مثال همه می‌دانند تخت جمشید در شیراز واقع‌شده است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ما محسوب می‌شود، ولی هنوز بسیاری از جاذبه‌های دیگر را هم در کنار خود دارد که معرفی نشده‌اند و ما قصد داریم ابعاد جدیدی از جاذبه‌های گردشگری را به نمایش بگذاریم. در این برنامه همان‌طور که گفتم از هنرمندان فراموش‌شده و هنرمندان جدید هر استان یاد خواهیم کرد و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

قدیریان همچنین درباره برنامه "عصر خانواده " گفت: ما در برنامه "عصر خانواده " روی آنتن، آزمون‌وخطا نمی‌کنیم، بلکه به‌مرور زمان اشکالاتی که وجود دارد را برطرف می‌کنیم و نسبت به سلیقه مردم برنامه‌سازی می‌کنیم. به نظر من کسی موفق است که به سلیقه مردم کار کند نه دل خودش، چرا که اگر آن‌طور که مایلید برنامه بسازید، بیننده نخواهید داشت، اما وقتی عموم جامعه را در نظر می‌گیرید و آنچه دوست دارند را نمایش می‌دهید در برنامه‌سازی موفق خواهید بود.