سرویس سینمایی هنرآنلاین: هدیه تهرانی سوپر استار دهه 70 و80 سینمای ایران که در سال 76 و با حضورش در فیلم "قرمز" ساخته فریدون جیرانی و ایفای نقش هستی مشرقی  توانست در دوره هفدهم جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کند و پس از آن نیز در دوره بیست وچهارم به خاطر بازی در فیلم "چهارشنبه سوری" اصغر فرهادی بار دیگر این تندیس را از آن خود کرد، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم "بدون تاریخ، بدون امضا" ساخته وحید جلیلوند و "اسرافیل" آیدا پناهنده  در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

تهرانی که مدتی کم کار شد و علاقه‌ای به حضور در فیلم‌های سینمایی نداشت سال گذشته فیلم"آااادت نمی‌کنیم" را به جشنواره آورد، فیلمی که در زمان اکران دچار دردسرهای بسیاری شد و آنچنان که باید نتوانست با اقبال مواجه شود.

اما "بدون تاریخ، بدون امضا" اولین همکاری تهرانی با برادران جلیلوند است که قطعا یکی از فیلم‌های پرمخاطب این دوره از جشنواره خواهد بود.

تهرانی در این فیلم با امیر آقایی ونوید محمدزاده که پدیده بازیگری این روزهای سینماست همبازی است. در خلاصه داستان فیلم  برادران جلیلوند آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی فیلم "بدون تاریخ، بدون امضا" را با نگاه مردانه وحید جلیلوند بازی کرده است، اما در سوی دیگر فیلم" اسرافیل" آیدا پناهنده را دارد که با نگاهی زنانه ساخته شده است. هر دو کارگردان هر کدام از منظر و دید خود به مسائل اجتماعی پرداخته‌اند و هر کدام در جستجوی دغدغه خود هستند وهدیه تهرانی به استادی تلاش کرده است تا این دغدغه‌های ذهنی را به تصویر بکشاند.

"اسرافیل" دومین فیلم بلند سینمایی پناهنده است که درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی را روایت می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد باز می‌گردد... مرده‌گان زنده می‌شوند.

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بازیگران اصلی "اسرافیل" هستند و تهرانی در این فیلم برای اولین بار با مریلا زارعی همبازی شده است که هنرمندی و توانایی هر کدام از این بازیگران در یک قاب دیدنی خواهد بود.