سرویس سینمایی هنرآنلاین: فرهاد اصلانی که سال گذشته با فیلم "دختر" سال پرباری را برای خود رقم زد و توانست در طی یک سال جوایز بسیاری را از آن خود کند، امسال با سه فیلم "ماجان"، " یک روز بخصوص " و "زیر سقف دودی" به جشنواره سی و پنجم می‌آید.

" ماجان" ساخته رحمان سیفی آزاد در بخش چشم انداز و "زیر سقف دودی" به کارگردانی پوران درخشنده و "یک روز بخصوص " به کارگردانی همایون اسعدیان در بخش سودای سیمرغ به نمایش درخواهند آمد.

در فیلم "ماجان" مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بهنوش بختیاری و بابک انصاری به ایفای نقش می پردازند. همچنین محمد مهدی احدی، عرفان برزین و سارا میرایی بازیگران نوجوان و کودک این فیلم هستند. "ماجان" روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبه رو هستند.

اما "زیر سقف دودی" اثر جدید پوران درخشنده که پس از 4 سال از آخرین ساخته این کارگردان در جشنواره اکران می‌شود، این بار درباره طلاق عاطفی است.

این فیلم در ادامه کارهای قبلی فیلمساز درباره مسائل اجتماعی است و درباره زنان و مشکلات آن‌ها در جامعه امروز است. در این فیلم مانند اثر قبلی (هیس دخترها فریاد نمی‌زنند) داستان دختری روایت می‌شود که دوران جوانی را پشت سر گذارده اما تاکنون ازدواج نکرده است…

مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان رسول نجفیان، شهرام حقیقت دوست، فریبا متخصص، فرشید زارعی فرد، نفیسه روشن ومعرفی ابوالفضل میری و لاله مرزبان در ˝زیر سقف دودی˝ به ایفای نقش می‌پردارند.

یکی دیگر از کارگردان‌های حاضر در جشنواره امسال که که پس از چهار سال فیلم جدید ساخته است، همایون اسعدیان است که با "یک روز بخصوص" به جشنواره فجر می‌آید.

در خلاصه داستان "یک روز بخصوص" که فیلمی در ژانر ملودرام و با مضمونی اجتماعی است، آمده: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

 در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی، شیرین یزدان‌بخش، با معرفی افسانه کمالی و مجتبی پیرزاده و همراهی ایلیا نصرالهی به عنوان بازیگر خردسال حضور دارند.

باید دید آیا فرهاد اصلانی می‌تواند امسال نیز توجه هیئت داوران را جلب کرده و سیمرغ را از آن خود کند یا خیر.