به گزارش هنرآنلاین، پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بینالود روز دوم بهمن ماه با حضور مهمانان و هنرمندان در حرم مطهر رضوی و همچنین حضور در مزار شهید ابراهیم اصغرزاده کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، در ادامه این مراسم  شرکت‌کنندگان و هنرمندان پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با حضور در ایستگاه آتش نشانی میدان شهدای مشهد با خانواده آتش نشانان حادثه دیده در ساختمان پلاسکو تهران ابراز همدردی کردند و با اهدای گل از فعالیت‌های آن‌ها تجلیل به‌عمل آوردند.

در حاشیه مراسم پاسداشت از مقام شهید اصغرزاده، از سردیس این هنرمند که در پارک ملت مشهد نصب شده رونمایی شد و اسماعیل اصغرزاده برادر وی از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی شهید ابراهیم اصغرزاده سخن گفت. این سردیس توسط فردین اسفندیاری هنرمند مجسمه‌ساز مشهدی طراحی و ساخته شده است.

افتتاحیه نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه آشنایی با ادوات و تجهیزات جدید نورپردازی در دو نوبت صبح و بعدازظهر، برگزاری کارگاه عکاسی با حضور استاد افشین بختیار و کارگاه فیلم‌نامه نویسی اقتباسی با حضور استاد علی‌اکبر قاضی‌نظام از دیگر برنامه‌های روز اول جشنواره بود.

فیلم‌هایی که در اولین روز این جشنواره به نمایش درآمدند عبارت بودند از: "ویترین"، "روح‌انگیز"، "مرگ موقتی زنبورها" و "عروسی مسلم" "پسر"، "رویای کاغذی"، "پایان‌نامه"، "پیژامه راه راه پدررا باد برد" و "سوپرانوی مورچه" "سایلنت"، "زمستان شمعدانی"، "بازگشت"، "بازتاب"، "به چشم خواهری"، "باغچه خانه ما سبز است" "لطفاً پیغام بگذارید"، "هوادار"، "هول"، "نوسان"، "پارکینگ" و "پدر"

جلسه نقد و بررسی آثار روز نخست نیز از ساعت ۲۱ با حضور کارشناسان و منتقدان نیز در سالن شهید اصغرزاده برگزار شد.

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوان ایران- بینالود دوم تا چهارم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد برگزار می‌شود.