سرویس سینمایی هنرآنلاین: هنرمندان برای آتشنشانان چه نوشتند؟

هانیه توسلی نوشت:" فاجعه عظیم انسانى! چه مى‌توان گفت و نوشت! فقط بهت است و حیرت و غم از این همه سهل انگارى که جان و مال صدها انسان را گرفت. تسلیت به ایران. تسلیت به آتشنشانان فداکارى که امروز همکارانشان را از دست دادند. تسلیت به خانواده‌هایشان. تسلیت به ایران. خدا به دادشان برسد. خدا به دادمان برسد. آمین"

سیدجواد رضویان نوشت:" به نام حضرت حق؛ الفباى عشق و ایثار، درسى که باید از آتش نشان آموخت. در تخریب ساختمان پلاسکو خیلى ها دارایى هاشون رو باختند ، خیلى ها تنها ممر درامدشون که مغازشون باشه رو از دست دادند، ولى من دلم پیش کودکیست که منتظر است قهرمانش بعد از شیفت کارى بیاید و در آغوشش بگیرد.خدایا صبر عنایت کن به مال باختگان و آرامش باش براى خوبانى که در این حادثه عزیز از دست داده اند."

حمید گودرزی نوشت:" درود بر شرفتون و بعضیها واقعا خجالت بکشن بعضیها"

لیندا کیانی نوشت: " هر بار که میشنویم فُلان جاى دنیا ترورى اتفاق افتاده و تنمون میلرزه، مى گن نگران نباشید ایران در امن و امانِ… همه یه جورى که اینگار که خیلى میفهمن میگن امنیتى که ایران داره هیچ جاى دنیا نداره… ولى نمیگن تو ایران وقتى از خونه میرى بیرون به خاطر همه ى سهل انگاریها چه از طرف دولت چه مردم ممکنه پنجاه پنجاه برگردى خونه چون رانندگى ها مزخرفه، نمیگن آلودگى همه رو بیمار کرده و سرطان گوشه گوشه ى وجودمون خونه کرده، نمیگن شهر سازى به نابودى رفته و فقط داره ساختمونا بى اصول بلند میشه… خدا نکنه اونروز بیاد که تهران بیشتر از ۴ ریشتر زلزله بیاد چون اونموقعه دیگه کسى نیست که شهردار بخواد یه تسلیت خالى یا یه توضیح الکى بهش بده…خدا به خانوادهاشون صبر بده."

علی زندوکیلی نوشت: "تــو بـیـداریـه کـه تـلـخـه حـقـایــق/ دروود بر شرف ،غیرت و جوهر شما مردان بى ادعــا"

پیمان معادی نوشت: " دعا میکنیم برای زیر آوار مانده های این فاجعه"

آتشنشانها

رضا یزدانی نوشت:" خدایا خودت دست این بندگان مصیبت دیدتو بگیر… ساختمانى که هزار جور مشکل کوچک و بزرگ داشت و هیچ گونه رسیدگى صورت نگرفت، حتى ایمنی آن تامین نشد تا منتهى به این فاجعه بزرگ شود …."

مهتاب کرامتی نوشت: " ۳۰ دی عزای ملی"

امیر جعفری نوشت: "بسم الله الرحمنِ الرِحیم اَمن یُّجیب المُضطَرَّ اِذا دَعاه وَ یَکشِفُ السُّوء وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ ءَاِلهٌ مَّعَ اللهِ قَلیلاً مَا تَذَکَّرُونَ ‎سلامتی آتش نشانان"

نیما شاهرخ شاهی نوشت:" نمیدونم چی بگم…سوختند… واقعا مظلومند….خدایاااااا"

حمیرا ریاضی نوشت: "بیایید دعا کنیم برای دلیر مردان آتش نشان سرزمینمان"

سینما تیرانداز نوشت: "هیچ کلمه ای نمی تونه این فاجعه رو توصیف کنه..خدا همه این دلاورمردان رو که جان خود رو برای حفظ و امنیت هموطنانمان باختند،قرین ارامش کنه..خدا به همه بازماندگانشان صبر بده.. "

حسین پاکدل نوشت: "هیچ چیز نمى تواند عمق اندوه این اتش نشان ها را از آتشى که به جان و تن مردم و همکارانشان افتاد، نشان دهد. وه که چه لحظه هاى بهت آورى را شاهدیم.انگار همخانه ماتم شده ایم. در پس این چهره ها ماییم."

آتشنشانها

رویا میرعلمی نوشت: "چقدر مادر بی فرزند شدند یکباره همین امروز صبح، چقدر زن بی یارو یاور و چقدر فرزند بی پدر…کاش آتش گلستان می شد برایتان…کاش"

بهتاش صناعی ها نوشت: "هجوم آتش سوء مدیریت به جان آتشنشانان فداکار…دردناک است…دردناک…"

پوریا پورسرخ نوشت:" فاجعه تلخ… تلخ… تلخ…تسلیت… درود به شرافت آتش نشانان.. واقعاً نمیدونم این زخم به روح شهرم چطور التیام پیدا میکنه… کی میتونه حتی فکرشو بکنه که جای از دست رفتگان این فاجعه پرشدنیه"

محمود گبرلو نوشت: "قهرمانان جان برکف درود بر غیرت و مردانگی و مروت تان که برای نجات هموطنانتان جان به جان آفرین تسلیم کردید . تسلیت به خانواده های داغدارتان"

حبیب رضایی نوشت: "نشان، معرف و جایزه آدمهایی است که در جایی از مسیر ، به زندگی ارزشی بیشتر از زنده بودن بخشیدن. مثل نشان قهرمانهای جنگ ، نشان درجه یک دکتری، نشان شوالیه و…. حال تو این بزرگان و مردان نجیب را ببین که "آتش" را نشان خود کرده اند و جان بر دل می گیرند، که من و شما دل و جانمان نسوزد… چه دردی دارد که ببینی دل خودشان این همه امروز سوخت!:(…..اگر شانه دوست نیست، کاش چاهی بود که فریاد فراق سر می کشیدی برادر…. همه غمگین شدیم امروز…. همین."

سعید روستایی نوشت: "ساختمان پلاسکو چه نمادی از تجدد آمرانه باشد، یا نشانه‌ای از اقتصاد خصوصی شکست خورده‌، اکنون مقتلی است از فولاد و سیمان که اجسام ناجیان حریق را در آغوش گرفته. آتش‌نشانان ما امروز در جهنم فولاد جان سپردند، برای نجات راهی شدند و خود قربانی کهن ساختمانی گشتند که به ضرب رشوه و امتیاز از گرفتاری ایمن‌سازی شانه خالی کرده بود."

پریناز ایزدیار نوشت: " لعنت به شهرى که تورو کم داشت. لعنت به تهرانِ بدونِ تو . تسلیت به تمام ایران و آرزوى صبر و سلامتى براى بازماندگان و نجات یافته هاى این فاجعه ى غم انگیز …"

مریم بوبانی نوشت: "خدایا.خدایا بتوپناه می بریم. خدایا فقط به مادران رحم کن. به مادرانی که باخون دل این بچه ها رو بزرگ کردن."

فریبرز عرب نیا نوشت:" زمان هایی هست که زبان آدم از درد و بغض بند می آد. چه می شه گفت جز اظهار همدردی؟ دعا کنیم خدا به کمک کسانی که زیر آوار موندن بیاد و براشون معجزه کنه.خدا آتش نشان های قهرمان و از خود گذشته ی مارو که بی هیچ ادعایی از جونشون برای مردم مایه می گذارن در پناه خودش حفظ کنه."

ملیکا شریفی نیا نوشت:" لال می شود آدم"

هوتن شکیبا نوشت:" ثبت غصه و غم و تلخى و بیمارى و مرگ دیگران براى یادگارى… دلِ سنگ میخواهد."

علیرضا کمالی نوشت:" تسلیت و ابراز تأسف به اندازه ارزنى از داغ خانواده شهداى آتشنشانى کم نمى کند. و اما مسئولین دلسوز که بار ها با اکراه پرونده تعلق سختى کار به آتشنشانها را رد کردند و اختصاص هفته اى یک روز استخر به آنها و خانواده هایشان توسط شهردارى را کافى میدانند. تقاضا دارم که این مسؤلین عزیز به مدت طولانى و شاید تا آخر عمرشان زبان در کام داشته باشند و جهت برقرارى ارتباط از حرکت و زبان بدن استفاده کنند و فعل کشیدن خجالت را صرف کنند. کشف علت و مسببین این حادثه تلخ،دردى از داغ بر دل نشسته مام میهن دوا نمى کند."

شبنم قلی خانی نوشت: "انقدر غمگینم که هیچ کلمه ای بر زبانم نمی آید برای خانواده قربانیان صبر و برای مسئولان آگاهی میطلبم. آبا زمان اون نرسیده که به فکر تجهیز و بازسازی ساختمانهای قدیمی برای جلوگیری از حریق باشیم؟ آیا نمیشود مثل اکثر کشورهای دنیا کشیدن سیگار داخل ساختمانها ممنوع باشد؟ کسی چه میداند شاید یک ته سیگار کوچک باعث این فاجعه بزرگ شده؟؟؟"

شبنم مقدمی نوشت:" خون جگری…می دانم…دردت به جانم…"

آزاده نامداری نوشت:" سفر که میکنم عهد میبندم بادلم، که خبرهای سرزمین مادری را برای مدتی نشنوم، اما کمی دوباره میفهمم من دلم را وسط سرزمینم جاگذاشتم، فراموشی چیست؟بی دردی کدام است؟ نه برای برجی که مرد، نه برای خاطراتی که فروریخت تنها برای آنانی غمگینم که دلشان به دل کوچه وخیابانهایشان بند است واین دل مدام میلرزد."

پانته آ بهرام: "آنها پدرِ کسی بودند. برادر، پسر و معشوقِ کسی. اما وظیفه شان را تا انتها مثل همیشه تا انتها به سر انجام رساندند. آنچه از صبح گفته اند و شنیده اید را تکرار نمیکنم که چشمهایم از اشک هنوز تار میبیند و شما هم . تنها یک درخواست. به آژیرهایشان بیشتر احترام بگذاریم. پ ن: بیایید در این روزِ تلخ به خودمان قول دهیم که به جای تماشاچی پیگیر بودن،در این لحظات بازیگرِ خوبی باشیم و صحنه را برای بازیگران حرفه ای تر، که همان امدادگران هستند، خالی کنیم."

مینا وحید نوشت: "تو این دنیای پر از حساب و کتاب و منفعت طلبی،اینها از چه جنسی اند که اینقدر بی منت جون میدن!!!نه قراره کوچه ای بنامشون بشه،نه بزرگراهی…فقط وفقط انسانیت!!! برای رفتنتون ایران غمگینه"