سرویس سینمایی هنرآنلاین: مریل استریپ دوشنبه صبح در سخنرانی بعد از دریافت جایزه سسیل بی. دمیل در جوایز گلدن گلوب، بی ‌آن که از دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نام ببرد، از او انتقاد کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، بازیگر معروف، ترامپ را به خاطر چند مسئله شامل مهاجرت و این که گفته شده است او پاییز پیش در کمپین انتخاباتی خود یک خبرنگار معلول را مسخره کرد، مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ کمی بعد از پایان مراسم به صحبت‌های استریپ واکنش نشان داد. او در یک مصاحبه کوتاه با نیویورک تایمز، استریپ را "یک عاشق هیلاری" توصیف کرد و گفت سخنرانی او را گوش نکرده و مراسم گلدن گلوب را هم ندیده است.

ترامپ افزود از این که "سینمایی‌های لیبرال" در این مراسم از او انتقاد کرده‌اند "شگفت‌زده" نشده است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا به همین بسنده نکرد و چند ساعت بعد در توئیتر بار دیگر به انتقادهای استریپ پاسخ داد.

او از بازیگر برنده سه جایزه اسکار به عنوان یکی از بازیگران هالیوود که "بیش از حد به او بها داده شده"، یاد کرد و نوشت: او من را نمی‌شناسد، اما دیشب در گلدن گلوب به من حمله کرد. او یکی از پادوهای هیلاری است که شکست سختی خورده است.

ترامپ در ادامه به ماجرای برخوردش با خبرنگار معلول نیویورک تایمز اشاره کرد و نوشت: برای صدمین بار می‌گویم. من هیچ‌وقت ادای یک خبرنگار معلول را درنیاورده‌ام (هیچ‌وقت هم این کار را نمی‌کنم)، بلکه وقتی او یک داستان 16 ساله را که برای خراب کردن چهره من نوشته شد، کاملا عوض کرد، فقط چهره "ملتمسانه" به خودم گرفتم.

استریپ در مراسم گلدن گلوب با اشاره به محل تولد تعدادی از بازیگران مرد و زن حاضر در مراسم، گفت: هالیوود پر از خارجی‌هاست و اگر شما آن‌ها را بیرون کنید، هیچی ندارید ببینید، جز فوتبال و ورزش‌های رزمی که هنر نیستند.

او در ادامه گفت: اما اصلاً ما کی هستیم و هالیوود چی هست؟ فقط یک گروه از آدم‌هایی است که از جاهای دیگر آمده‌اند.

استریپ سخنان خود را با تاکید بر اهمیت "کمیته حمایت از خبرنگاران" و نیاز به حفظ حقیقت به پایان رساند و گفت: همان‌طور که دوستم پرنسس لیا یک بار به من گفت، قلب شکسته‌تان را بردارید و از آن هنر بسازید.