سرویس سینمایی هنرآنلاین: مریل استریپ دوشنبه صبح در جوایز گلدن گلوب، به خاطر خدمات چشمگیر خود به دنیای سرگرمی، جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت کرد.

به گزارش ورایتی، او در سخنرانی احساسی خود پس از دریافت جایزه، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا را به چالش کشید و با اشاره به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) بانی جوایز گلدن گلوب، با صدای گرفته، گفت: شما و همه ما در این سالن اکنون به بدنام‌ترین بخش‌های آمریکا تعلق داریم: خارجی‌های هالیوود و مطبوعات.     

استریپ سپس با اشاره به محل تولد تعدادی از بازیگران مرد و زن حاضر در مراسم، گفت: هالیوود پر از خارجی‌هاست و اگر شما آن‌ها را بیرون کنید، هیچی ندارید ببینید، جز فوتبال و ورزش‌های رزمی که هنر نیستند.

او بی‌آنکه نام بیاورد، از ترامپ انتقاد کرد و با اشاره به اتفاقی که نوامبر پیش روی داد و ترامپ، قیافه خبرنگار معلول نیویورک تایمز را مسخره کرد، گفت: بی‌احترامی، بی‌احترامی می‌آورد. خشونت، خشونت به همراه دارد. وقتی قدرتمندان از موقعیت خود برای زورگویی استفاده می‌کنند، همه ما بازنده‌ایم.

بازیگر افسانه‌ای سخنان خود را با تاکید بر اهمیت "کمیته حمایت از خبرنگاران" و نیاز به حفظ حقیقت به پایان رساند و گفت: همان‌طور که دوستم پرنسس لیا یک بار به من گفت، قلب شکسته‌تان را بردارید و از آن هنر بسازید.

وایولا دیویس که امسال در جوایز گلدن گلوب برای بازی در فیلم "حصارها" برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد، جایزه سسیل بی. دمیل را به همبازی خود در فیلم "شک" اعطاء کرد.

شارون استون، الن دیجنرس، آنا کندریک، آلیسا میلانو، سارا سیلورمن و اوزو آدوبا، از جمله چهره‌های مطرح هالیوود بودند که بعد از سخنرانی استریپ در جوایز گلدن گلوب در شبکه‌های اجتماعی او را مورد تحسین قرار دادند.

استریپ پیش از این برای "کریمر علیه کریمر"، "زن ستوان فرانسوی"، "انتخاب سوفی"، "اقتباس"، "فرشته‌ها در آمریکا"، "شیطان پرادا می‌پوشد"، "جولیا و جولیا" و "بانوی آهنین"، هشت بار برنده جایزه گلدن گلوب شده است. او با 29 بار نامزدی گلدن گلوب رکورددار است. استریپ همچنین امسال با فیلم "فلورنس فاستر جنکینز" یکی از رقبای بخش بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی بود.

دنزل واشنگتن، باربرا استرایسند، آل پاچینو، هریسن فورد، آنتونی هاپکینز، استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، مورگان فریمن، جودی فاستر، وودی آلن و جرج کلونی، از جمله کسانی هستند که در سال‌های گذشته جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت کرده‌اند.