سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از درگذشت دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان کلاه قرمزی، ایرج طهماسب در صفحه خود نوشت: ساخت مجموعه کلاه قرمزی برای نوروز امسال نامشخص است، فعلا روحیه کار کردن نداریم.

 او بعد ازچند روز، بار دیگر در پستی جدیدتر نوشت: حضور کلاه قرمزی در سری جدید مشخص نیست.

این در حالی است که عروسک کلاه قرمزی شخصیت محبوب بچه‌های دهه 60 به بعد است همان‌هایی که روزگار کودکی و نوجوانی خود را با این عروسک محبوب سپری کردند و امروز خود پدر و مادر هستند.

کلاه قرمزی از سال 74 توسط مرحوم دنیا فنی‌زاده جان گرفت، با داستان‌هایش خندیدیم و گریه کردیم، شاد شدیم و غمگین شدیم، اما امروز کلاه قرمزی حال خوشی ندارد.

هرچند علی سرابی، هوتن شکیبا، کاظم سیاحی خبر از تمرین و طراحی عروسک‌های جدید در مجموعه جدید کلاه قرمزی که قرار بود بعد از یک سال دوری از تلویزیون در نوروز 96 مهمان خانه‌ها باشند، دادند، اما روز چهارشنبه خبر رسید که سازندگان این مجموعه با رفتن دنیا، حال خوشی ندارند و معلوم نیست سرنوشت عروسکی که دنیا فنیزاده آن را حاضر نبود تا آخرین لحظه‌های زندگی‌اش از خود جدا کند، چه می‌شود.

همه ما دوست داریم عروسک محبوب کودکی‌هایمان، همراه با آقای مجری و عزیزم ببخشید، آقای همساده، فامیل دور، جیگر، ببعی و از همه مهم‌تر پسرخاله نوروز مهمان خانه‌هایمان شوند و ما هم میزبانی خوبی از آن‌ها داشته باشیم، اما تکلیف کلاه قرمزی هنوز مشخص نیست و باید دید ایرج طهماسب و حمید  جبلی که خالق اصلی این عروسک‌ها هستند چه تصمیمی برای این عروسک‌ها می‌گیرند. آیا با رفتن دنیا فنی‌زاده کلاه قرمزی تبدیل به عروسکی اسطوره‌ای می‌شود و برای همیشه بار و کوچ خود را جمع می‌کند تا به همان ناکجاآبادی که از آن به شهر آمده بود تا آقای مجری را ببیند می‌رود، یا همراه با دوستان خود این راه طولانی را بدون دنیا ادامه می‌دهد.