سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "بن بست وثوق" به کارگردانی حمید کاویانی و فیلم سینمایی "نرگس مست" به کارگردانی جلال الدین دری فیلمی هستند که با حضور مهدی پاکدل در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

کاویانی که پیش از این تجربه ساخت فیلم مستند در سینما وتلویزیون را نیز پشت سر گذاشته است اولین فیلم بلند سینمایی خود را به جشنواره می‌آورد. در این فیلم بجز مهدی پاکدل، هانیه توسلی، امین تارخ ، هومن برق‌نورد، هوشنگ توکلی و جمشید مشایخی نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

با وجودی که تاکنون ۸۰ درصد از فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده است نسخه‌ای از آن جهت بازبینی به هیئت انتخاب این جشنواره ارائه شده و تدوین آن نیز به طور همزمان توسط میثم مویینی انجام می‌شود و تاکنون ۷۰ دقیقه از فیلم تدوین شده است، کارهای صداگذاری "بن بست وثوق" را مهران ملکوتی و ساخت موسیقی آن را باربد بیات انجام می‌دهند. کیومرث پوراحمد به عنوان مشاور و مهرداد فرید در مقام تهیه‌کننده کاویانی را همراهی می‌کنند.

مهدی پاکدل بن بست وثوق

همچنین پاکدل علاوه بر این امسال در فیلم" نرگس مست" به کارگردانی جلال الدین دری نیز ایفای نقش کرده است. نقش او در این فیلم متفاوت نسبت به چیزی است که تاکنون در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

"نرگس مست"  که برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حال آماده‌سازی است و در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی قرار دارد، روایت‌گر داستان یکی از قدیمی‌ترین سازندگان تار، سه‌تار و ابزار آلات موسیقی است که در زندگی امروزی‌اش برخی از شخصیت‌های اسطوره‌ای این عرصه  مانند عارف و فرخی یزدی را در ذهن خود مجسم می‌کند. سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی، امیرحسین مدرس، مهدی پاکدل، میترا حجار و ... در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

به گفته تهیه کننده این فیلم، "نرگس مست" به نوعی ادای دینی است به موسیقی و ادبیات ایران زمین که درباره  ستایش موسیقی سنتی ایرانی ساخته می‌شود. در میان فیلم‌هایی که در سینمای ایران دیده‌اید این فیلم به سبک و سیاق "دلشدگان" زنده یاد حاتمی نزدیک است.

مهدی پاکدل امسال علاوه بر این دو فیلم، در فیلم‌های "خانه کاغذی" به کارگردانی کاوه صباغ زاده و "ماجرای نیمروز" به کارگردانی محمد حسین مهدویان نیز به ایفای نقش پرداخته است.