سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "نیمکت " اولین ساخته فلورا سام در مقام کارگردان و " دعوت‌نامه " به کارگردانی مهرداد فرید از جمله فیلم‌هایی هستند که بازیگر اصلی زن‌ هر دو فیلم شقایق فراهانی است.

فیلم سینمایی "نیمکت" به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام آماده نمایش شده است. مونتاژ این فیلم توسط واروژ کریم مسیحی، تدوینگر باسابقه سینما انجام‌شده است. کریم مسیحی پیش‌ از این تدوین آثار کارگردانان مطرحی چون پرویز شیخ طادی، کامبوزیا پرتوی، سیامک شایقی، کیومرث پوراحمد، علی رفیعی و علی حاتمی را بر عهده داشته است.

شقایق فراهانی، ماه‌چهره خلیلی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، امید روحانی، افسر اسدی، شیوا خسرو مهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی‌نیا و... بازیگران اصلی این پروژه هستند.

"نیمکت " مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی‌اش برداشته می‌شود. حقایقی که وی هیچ‌گاه تصورش را نیز نمی‌توانست بکند.

مجید اوجی و ابراهیم اصغری تهیه‌کنندگی این فیلم را با سرمایه‌گذاری محمدعلی تفکر بر عهده‌ داشتند و ستار اورکی موسیقی آن را انجام می‌دهد.

دعوتنامه

در دیگر سو، مهرداد فرید است که فیلم سینمایی "دعوت‌نامه" را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند.

شقایق فراهانی در این فیلم نیز با کاراکتری کاملاً متفاوت به ایفای نقش پرداخته است. در حال حاضر مراحل پایانی کارهای فنی فیلم سینمایی "دعوت‌نامه " به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرید سپری می‌شود و تا یک هفته دیگر کارهای صداگذاری و ساخت موسیقی آن به پایان می‌رسد. ظرف چند روز آینده کارهای اصلاح رنگ این اثر هم در استودیو کارگاه سینمایی فرید انجام می‌شود.

البته پیش‌تر نسخه‌ای از "دعوت‌نامه" به هیئت انتخاب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ارائه‌شده که نسخه قابل قبولی است و هیئت انتخاب می‌توانند بر اساس آن قضاوت کنند. "دعوت‌نامه" یک درام اجتماعی است و فیلم‌نامه آن نیز توسط خود فرید و حمید چمنی به نگارش درآمده است. این فیلم داستان زندگی یک جیب‌بر را روایت می‌کند که از روش جیب‌بری از زائران حرم امام رضا (ع) امورات خود را می‌گذراند. بعد از گذشت چندی با رخ دادن اتفاقی وی از کار خود پشیمان شده و مسیر زندگی‌اش به‌طور کامل تغییر می‌کند و…. بازیگران "دعوت‌نامه" عبارت‌اند از میترا حجار، شقایق فراهانی، حمیدرضا آذرنگ، شهاب شادابی، بهزاد جعفری، سامان صفاری، منظر لشگری و با معرفی غزل فرید و سحر کریمی هستند.

شقایق فراهانی که امسال جزو پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران محسوب می‌شود با هفت فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.