سرویس سینمایی هنر آنلاین: محمدحسین مهدویان در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با ساخت فیلم ‌ ‌"ایستاده در غبار " چیزی خلق کرد که از یک فیلمساز فیلم اولی دور از انتظار بود.

مهدویان با خلاقیتی که برای ساخت فیلم به خرج داد و همچنین موضوعی که با جسارت انتخاب کرد، تمام توجهات را به سمت فیلم خود جلب کرد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره،سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری و سمیرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را برای سازندگان به ارمغان آورد و همچنین توانست عنوان بهترین فیلم جشن خانه سینما را از آن خود کند. او این روزها مشغول تولید فیلم دوم خود با عنوان "ماجرای نیمروز" است. برخلاف فیلم اول که به شکل مستند فیلمبرداری شد و زندگی احمد متوسلیان را به تصویر کشیده بود، این بار "ماجرای نیمروز" را در پیش دارد، داستان در همان دهه‌های 60 می‌گذرد اما کاملاً متفاوت که این روزها در مرحله صداگذاری  است.

ماجرای نیمروز

فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و مهرشاد ملکوتی صداگذاری این پروژه را پیش می‌برد. پیش از این اعلام شده بود بابک حمیدیان بازی در این فیلم را پذیرفته است اما حمیدیان از حضور در این فیلم انصراف داد و  مهدی زمین پرداز جایگزین وی شد.

مهرداد صدیقیان، احمد مهران‌فر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیر احمد قزوینی، امیرحسین هاشمی، جواد عزتی و مهدی پاکدل در "ماجرای نیمروز" به ایفای نقش می‌پردازند. گریم این بازیگران کاملا متفاوت است و نقش‌هایشان نسبت به آنچه که تاکنون به ایفای آن  پرداخته‌اند تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله‌های پرآشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

از عوامل تولید "ماجرای نیمروز " می‌توان به فیلمنامه: محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دار سنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، صدابردار: هادی ساعد محکم، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه‌ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس: سحاب زری‌باف، مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی، مجری طرح: کامران حجازی و تهیه‌کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد..."ماجرای نیمروز " محصول موسسه سیمای مهر است.

فیلم مرداد

همچنین بهمن کامیار که پیش‌ازاین فیلم "نیم" را با بازی فریماه فرجامی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است، امسال با فیلم سینمایی "مرداد" در مقام کارگردان و سد معبر در مقام تهیه‌کننده به جشنواره می‌آید.

این اثر که تهیه‌کنندگی‌اش را محمود فلاح بر عهده دارد، در فضایی اجتماعی به معضلات زندگی یک زوج جوان می‌پردازد که پس از سال‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند و در خلاصه داستان این فیلم آمده: چه مردادی شود بهمن کنار تو، من از غوغای ابر و آسمان می‌فهمم اینجایی.

"مرداد" که در دی‌ماه ۱۳۹۴ پروانه ساخت دریافت کرد، بلافاصله وارد مراحل پیش‌تولید و اواخر بهمن‌ماه فیلمبرداری آن آغاز شد، فیلمنامه این اثر که به قلم بهمن کامیار نوشته‌شده، از مضمونی اجتماعی برخوردار است و روایتگر زندگی یک زوج جوان به نام‌های امیر و رؤیا است که پس از سال‌ها زندگی دچار مشکلات و اختلافاتی شده‌اند که این جریانات دستمایه هسته اصلی داستان است.

محمدرضا فروتن، رعنا آزادی‌ور، بهنوش بختیاری، بابک بهشاد، لیلی فرهادپور، اندیشه فولادوند و مهتاب کرامتی در "مرداد" به ایفای نقش می‌پردازند.