سرویس سینمایی هنرآنلاین: "بدون تاریخ، بدون امضا" دومین ساخته وحید جلیلوند در مقام کارگردان و "آذر" اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه‌ای است و هر دو کارگردان این روزها سخت مشغول کار هستند تا فیلم خود را به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ارائه کنند.

وحید جلیلوند اولین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان" چهارشنبه 19 اردیبهشت " در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشت و در همان سال توانست تندیس بهترین فیلم و تندیس بهترین کارگردانی را دریافت کند. او سال گذشته سخت مشغول نگارش متن فیلم جدید خود کرد و این روزها دومین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد.

داستان "بدون تاریخ، بدون امضا" درباره  یک پزشک، پزشکی قانونی  به نام کاوه نریمان است که در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را قبلاً می‌شناخته است. فیلمبرداری این فیلم از اوایل شهریور آغاز شد و علی جلیلوند در این فیلم هم مانند ساخته‌ قبلی برادرش به عنوان تهیه‌کننده با او همکاری کرده است. هدیه تهرانی، ‌امیر آقایی ، نوید محمدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی، زکیه بهبهانی و ماهان نصیری‌نیا نیز به عنوان بازیگران در این اثر سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

بدون تاریخ بدون امضا

نیکی کریمی بازیگر فیلم "چهارشنبه 19 اردیبهشت" در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر علاوه بر بازیگر در مقام تهیه‌کننده نیز حضور خواهد داشت. "آذر" اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه‌ای است که فیلمنامه آن توسط احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم‌پور به نگارش درآمده است. 

تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده کریمی است. پیش از این اعلام شده بود پوریا آذربایجانی که سال گذشته فیلم "اروند" را در کارنامه خود داشت قصد دارد بر صندلی کارگردانی فیلم تکیه بزند، اما پس از مدتی آذربایجانی از ادامه راه انصراف داد و محمد حمزه‌ای به عنوان اولین فیلم خود "آذر" را انتخاب کرد.

نیکی کریمی نیز ساخت سه اثر را در کارنامه خود در مقام کارگردان دارد، پیش‌ازاین تهیه‌کنندگی "شیف شب" آخرین فیلمش را بر عهده داشته است. او که امسال فیلم "ربوده شده" را بر پرده سینماها داشت در کنار حمیدرضا آذرنگ بازیگران اصلی "آذر" هستند. کریمی برای بازی در این فیلم مدتی زیر نظر یک مربی مشغول آموزش موتورسواری بود. هومن سیدی و لیلا زارع از دیگر بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان "آذر" آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.