سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین قناعت کارگردان عرصه کودک و نوجوان امسال با دو فیلم "دزد و پری 2" و "قهرمانان کوچک " به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می‌آید.

او در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فیلم "دزد و پری 2" و "قهرمانان کوچک " هر دو مدت‌هاست که آماده هستند و منتظریم در جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودک اصفهان به نمایش درآیند.

وی درباره "دزد و پری 2" و تشابه آن به "دزد و پری" اظهار کرد: هم می‌توان گفت ادامه آن فیلم است و هم می‌توان گفت نیست، چراکه فیلم داستان مجزایی دارد و تنها یک فضای مشترک بین هر دو فیلم حاکم است، اما این فیلم از "دزد و پری " بهتر شده است. بااینکه فیلم " دزد و پری " را بسیار دوست دارم، اما به هر حال یک تجربه را پشت سر گذاشتم. من تا پیش‌ از این تجربه فیلم موزیکال نداشتم و قصه‌ای که کارکردیم ریتم تندی داشت، اینجا نیز همان ریتم حفظ‌شده است، ولی بهتر و منسجم‌تر از فیلم قبلی است. اینجا نیز قهرمانان اصلی سه بچه بازیگوش هستند و به همین دلیل تفاوت‌هایی باهم دارند. در مقایسه با "دزد و پری " برخی اتفاقات برای اولین بار در این فیلم صورت گرفته است. به‌طور مثال در " دزد و پری " برای اولین بار از افترافکت استفاده کردم و در این فیلم بسیار بیشتر بهره گرفتم. از سوی دیگر ما در این فیلم موضوعاتی داریم که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند موضوع یک فیلم سینمایی باشند. در مجموع این فیلم نیز به‌مانند فیلم قبلی است و با همان حال و هوا و همان شادی، طنز و سرگرمی با آموزش نکات مثبت و قطعاً مخاطب از این فیلم استقبال می‌کند.

قناعت با اشاره به داستان فیلم ادامه داد: داستان فیلم درباره دختری است که با پدرش زندگی می‌کند و متوجه می‌شود که پدرش قصد دارد باخانمی که او نیز یک فرزند دارد ازدواج کند و چون دوست ندارد فرد دیگری جایگزین مادرش شود قصد به هم ریختن مراسم را دارد. در ادامه اتفاقاتی رخ می‌دهد که قصه فیلم را شکل می‌دهد و باید دید. در انتخاب بازیگران فیلم تغییراتی نسبت به فصل اول داشتیم. در "دزد و پری 2" امیرحسین صدیق، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، ارژنگ امیرفضلی، افشین سنگ‌چاپ و رامین ناصرنصیر به همراه یاس نوروزی، پارسا شکوری‌فرد و عرفان برزین بازیگران کودک هستند که سه قهرمان اصلی ما را تشکیل می‌دهند.

حسین قناعت کارگردان

کارگردان فیلم سینمایی "روز اردو " درباره  فیلم " قهرمانان کوچک" نیز بیان کرد: "قهرمانان کوچک" اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک و نوجوان است که در راستای تولید ملی بدون هیچ شعار و سفارشی ساخته‌شده است. علاوه بر بازیگران از دو کودک رزمی‌کار نیز در این فیلم بهره گرفته‌ایم.

قناعت در ادامه درباره بازخورد این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای بزرگسال است و سینمای کودک اصلاً ویترینی ندارد. جشنواره فیلم کودک اصفهان نیز بسیار کمرنگ است و بیست و ششمین دوره آن نیز با دو سال تأخیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: فیلم‌های کودک عملاً جایی ندارند و به همین دلیل خواستیم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشیم. "قهرمانان کوچک" نیز مربوط به قشر نوجوان است و تنها موزیکال نیست. باید دید برخورد هیئت انتخاب با این دو فیلم چگونه است. تنها توصیه‌ام به منتقدین این است که اگر می‌خواهند فیلم را ببینند با نگاه سرگرم‌کننده و آموزشی آن را ببینند و انتظار شعار سیاسی و پز روشنفکری و جشنواره‌ای نداشته باشند. اصراری هم ندارم که این فیلم از جنس فیلم‌هایی باشد که حرفی درباره کودک داشته باشد. برای من مهم این است که کودک راضی باشد و فیلم برایش جنبه سرگرمی داشته باشد.