سرویس سینمایی هنر آنلاین: زیبا بروفه بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به هنرآنلاین گفت: در حال حاضر دو پیشنهاد کاری جدی دارم که در حال مذاکره هستم و احتمالاً به‌زودی برای حضور دریکی از این دو کار به اهواز می‌روم.

وی که در فصل اول سریال "آسپرین " حضور داشت درباره همکاری مجدد با این پروژه اظهار کرد: فصل دو سریال "آسپرین" هنوز جدی نشده است و من هم در فصل اول بازیم تمام شد. البته صحبت‌هایی درباره ادامه این نقش به نحوی دیگر شده است، ولی اطلاع چندانی از آن و زمان فیلمبرداری کار ندارم.

بازیگر مجموعه "ریحانه " در ادامه به تغییر و تحولات مدیریتی تلویزیون و تأثیر آن روی آثار تولیدی افزود: دریکی دو ماه اخیر از طرف تلویزیون پیشنهاد‌هایی داشتم که کم هم نبود و آثاری بود که کارگردان‌های به‌نام و معتبری هم‌پشت آن بودند، در حالی‌که در یک سال گذشته هم پیشنهاد‌ها کم بود و هم کارها خوب نبودند. فکر می‌کنم تلویزیون در حال یک تغییر و تحول است و این تغییر محسوس است، اما هنوز زود است و نمی‌توان خیلی جدی روی درباره این تحولات صحبت کرد.

این روزها مجموعه "مجید دلبندم" از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است، بروفه که با اشاره به اینکه کارهای عروسکی در سال‌های گذشته بسیار قابل دفاع‌تر از برنامه‌های فعلی هستند، بیان کرد: من، فروزان بهرام‌پور عروسک‌گردان مجموعه "مجید دلبندم " را می‌شناسم و او برایم می‌گفت که این روزها آثار عروسکی بسیار متفاوت شده‌اند و پر تولید هستند و اتفاقاً کارهای قابل دفاعی هم تولید می‌شوند. به نظرم در این بخش موفق‌تر عمل شده است تا سریال‌سازی و اگر هدفی وجود داشته باشد که مشخص هم باشد قطعاً برنامه‌های عروسکی می‌توانند جایگاه خوبی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: به‌واسطه پخش مجموعه " مجید دلبندم " بچه‌های نسل امروز نیز ما را به‌خوبی می‌‎شناسند و این بسیار لذت‌بخش است. درست است که کار جدیدی پخش نشده، در حالی‌که هر بازیگری دوست دارد آثار جدیدی از او پخش شود، اما خوشایند است که پس از گذشت 15 سال از تولید این اثر همچنان دیده می‌شود و هنوز هم برای مخاطب جذاب است. بنابراین می‌شود گفت که این برنامه قطعاً موضوعات مثبتی را در خود جای‌داده است که با گذشت بیش از یک دهه همچنان موردتوجه است. باید از این نکات مثبت در راستای تولید برنامه‌های جدید الگوبرداری کرد آنچه جذاب بوده را درک کرد. عروسک همیشه محبوب بوده و برای بزرگسالان و بچه‌ها نیز جذابیت دارد و می‌توان بسیاری از نکات آموزشی را در قالب برنامه‌های عروسکی به کودکان و حتی بزرگسالان گوشزد کرد. اگر برنامه‌ای مثل "کلاه قرمزی" همچنان موردتوجه است به این دلیل است که هدف‌گذاری مشخصی دارد و بسیاری از حرف‌ها و نکات آموزشی را با بیانی عروسکی به مخاطب ارائه می‌کنند و گا‌ها کودکان از عروسک‌ها حرف‌شنوی بیشتری دارند.

بروفه همچنین در ادامه در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های عروسکی گذشته بیشتر از امروز موردتوجه بودند، به دلایل آن اشاره کرد و افزود: این‌که برنامه‌های گذشته در تلویزیون بیشتر موردتوجه و اقبال بودند ربطی به حجم تولیدات ندارد، چراکه اثری که خوب باشد در شلوغی گم نمی‌شود، تنها باید باسلیقه مخاطب همراه باشد تا دیده شود. کارهای موفق را باید بررسی کرد و آسیب‌شناسی کرد و مدیران نیز باید روی این موضوع هدف‌گذاری کنند. ما عروسک‌هایی مثل سارا و دارا و انواع و اقسام جدید آن راداریم، اما چرا عروسکی مثل "مجید دلبندم " یا "کلاه قرمزی " که اتفاقاً عروسک‌های زیبایی هم نیستند بیشتر موردتوجه بوده است؟ باید ویژگی‌های مثبت آن را یافت و از آن‌ها استفاده کرد، درواقع باید عوامل موفقیت کارها را شناسایی کرد. به نظر من بچه‌ها باوجود این که مجید دلبندم یک کاراکتر خیالی بود، آن را پذیرفته بودند و دوست داشتند و حتی بخش آموزشی آن را نیز پذیرفته بودند. باید کارهای موفق قبلی و ناموفق فعلی را بررسی کرد و به یک تجمیع رسید. از سوی دیگر، شاید درگذشته این برنامه‌ها در خود یک سادگی و صمیمیتی داشتند که برای مخاطب جذاب بود، ولی امروز این سادگی و این صمیمیت در آثار دیده نمی‌شود. وقتی مخاطب یکی از جنس خود و شبیه خود را در تلویزیون می‌بینند آن را سریع‌تر می‌پذیرند تاکسی یا چیزی را که بیگانه است.

این بازیگر در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی در سینما و تلویزیون بیفتد، چراکه بسیاری از بچه‌های بازیگر از فضای امروز راضی نیستند و بعضاً به خاطر گذراندن زندگی کار می‌کنند و برخی نیز صبوری می‌کنند و سکوت؛ حرفه‌ای را که عاشقانه دوستش داری وقتی نتوانی در آن فعالیت کنی همه‌چیز برایت بسیار سخت می‌گذرد. امیدوارم روزی برسد که همه به شکل و شیوه درستی مشغول کار باشند.