به گزارش هنرآنلاین، کیانوش عیاری گفت: سینمای ما تا به حال نتوانسته آنچنان که باید در زمینه ساخت فیلم و سریال در زمینه آگاهی‌رسانی در حیطه بهداشت و درمان موفق عمل کند. اخیراً سریالی دیدم به نام "نیک" که درباره پزشکان است، اثری جذاب و فوق‌العاده. چنین آثاری می‌تواند الگوی مناسبی برای سریال‌سازی در زمینه پزشکی و سلامت باشد.

کارگردان فیلم "آبادانی‌ها" با اشاره به اهمیت ساخت فیلم‌هایی در زمینه بهداشت و درمان گفت: پرداختن به این زمینه یعنی سلامت روح و جسم یک ضرورت است. وقتی وارد مقوله پزشکی، درمان و سلامت می‌شویم با دنیایی گسترده روبرو هستیم و در مورد هر کدام از این مسائل می‌توان فیلم و سریال ساخت.

کارگردان سریال تحسین شده "روزگار قریب" گفت: همزمان با پیشنهاد ساخت سریال درباره دکتر قریب پیشنهاد ساخت مجموعه درباره چند فرد برجسته دیگر هم به من داده شد، اما شخصیت دکتر قریب را انتخاب کردم. فکر می‌کردم در مسیر زندگی یک پزشک بهتر می‌توان به پوست انداختن جامعه در آن سال‌ها اشاره کرد. قصد من این نبود که فیلمی بیوگرافیک بسازم، بلکه می‌خواستم فرصتی داشته باشم تا به تاریخ کشورم بپردازم و در این فیلم بخشی از این تاریخ با مقوله بهداشت و درمان گره خورده بود. داستان زندگی دکتر قریب این فرصت را به من می‌داد تا به بیماری‌های مختلف در خلال داستان اشاره داشته باشم.

عیاری در ادامه به ساخت فیلمی سینمایی با مضمون بهداشت و درمان در آینده خبر داد و گفت: سوژه‌ای در اختیار دارم و در حال حاضر مشغول کار روی آن هستم. موضوع این فیلم کاملاً با مقوله بهداشت و درمان مرتبط است. امیدوارم در آینده نزدیک این فیلم را بسازم.

کارگردان فیلم "بودن یا نبودن" در پایان گفت: مسلماً اگر بودجه در اختیار هنرمندان قرار گیرد تعداد زیادی از سینماگران تمایل به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم با مضامینی مرتبط با مسائل درمانی و بهداشتی دارند.

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت 13 تا 21 اسفندماه امسال در تهران برگزار می‌شود.