شرکت فاکس اولین آنونس فیلم جدید ریدلی اسکات را منتشر کرد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: "بیگانه: کاوننت" (Alien: Covenant)، ششمین فیلم مجموعه سینمایی ترسناک و علمی تخیلی "بیگانه" و دنباله فیلم "پرومتئوس" (2012) به کارگردانی خود ریدلی اسکات است.

مایکل فاسبندر، نومی راپاس و گای پیرس نقش‌های خود در "پرومتئوس" را تکرار کرده‌اند. کاترین واترسن، دمین بیشیر، بیلی کرودوپ، جیمز فرانکو و دانی مکبراید بازیگران جدید هستند.

اسکات فیلم "بیگانه: کاوننت" را از روی فیلمنامه‌ای نوشته جک پاگلن، مایکل گرین و جان لوگان کارگردانی کرده است. داستان، فضاپیمای چندنسله کاوننت را در حالی که عازم سیاره‌ای در دورترین بخش کهکشان است، پی می‌گیرد. خدمه فضاپیما متوجه می‌شوند جایی که باور داشتند یک بهشت نامکشوف است، در واقع دنیایی سیاه و تهدیدآمیز است که تنها فرد ساکن در آن دیوید (فاسبیندر) است که از سفر تحقیقاتیِ محکومِ به شکست پرومتئوس، جان سالم به در برد.    

"بیگانه: کاوننت" 19 مه 2017 روی پرده سینماها می‌رود. فاکس ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که فیلم را در ماه اوت اکران کند، اما چند ماه پیش تصمیم گرفت آن را زودتر روانه سینماها کند.

داستان "پرومتئوس" اواخر قرن بیست و یکم و حدود 30 سال پیش از اتفاقات فیلم "بیگانه" (1979) روی می‌دهد. دانشمندانی که با فضاپیمای پرومتئوس عازم سفری تحقیقاتی هستند، بقایای یک تمدن پیشرفته را کشف می‌کنند که با سلاح‌های خود می‌تواند نژاد انسان را نابود کند. "پرومتئوس" در دنیا 403.3 میلیون دلار فروخت.   

اولین فیلم "بیگانه" با بازی سیگورنی ویور، سه دنباله شامل "بیگانه‌ها" (جیمز کامرون، 1986)، "بیگانه 3" (دیوید فینچر، 1992) و "رستاخیز بیگانه" (ژان- پی‌یر ژونه، 1997) را به همراه داشت.

ریدلی اسکات سه بار برای فیلم‌های "تلما و لوییس"، "گلادیاتور" و "سقوط بلک هاوک" نامزد اسکار بهترین کارگردان شده است. "بلید رانر"، "باران سیاه"، "1492: فتح بهشت"، "گلادیاتور"، "پادشاهی آسمان"، "یک سال خوب"، "گانگستر آمریکایی"، "مجموعه دروغ‌ها"، "رابین هود"، "حقوقدان"، "اکسدوس: خدایان و شاهان" و "مریخی"، از دیگر فیلم‌های کارگردان 79 ساله بریتانیایی است.